Mađarsko-srpska trgovinska i industrijska komora objavila je „Priručnik za preduzetnike koji nameravaju da posluju i investiraju u Srbiji“, u kojem su detaljno prezentirane mogućnosti, uslovi i poslovna klima u našoj zemlji. Cilj je, kako je rekao Mikloš Jojart, potpredsednik ove komore, da se mađarskim preduzetnicima maksimalno olakša uspostavljanje kontakata sa firmama u Srbiji, i njihova dalja saradnja.

U izradi priručnika učestvovala je i Poslovna mreža „Karpatska regija“, koja ima svoju kancelariju u Novom Sadu, i koja takođe radi na povezivanju dve privrede. Rezultat ovih napora su, između ostalog, brojni susreti mađarskih i srpskih privrednika, učešće preduzetnika iz Mađarske na sajmovima u Srbiji, promocija delatnosti mađarskih firmi, itd. Kako je rečeno na promociji ovog priručnika – poslovnog vodiča u Subotici, postoji značajna zainteresovanost među mađarskim ulagačima da investiraju u Srbiji.

„Kada su u pitanju velike kompanije, reč je o stotinama miliona evra – ali do toga ipak nije tako jednostavan put, te se od ukupnih kontakata saradnja realizuje samo u sedam do osam odsto slučajeva“, kaže Jojart.

Mađarsko-srpska komora i Poslovna mreža „Karpatska regija“ takođe pomažu i srpskim firmama koje žele da pronađu partnere u Mađarskoj, ali je ipak u pogledu ukupne razmene između dve zemlje prednost na strani mađarskih firmi. Tokom 2012. godine ukupna razmena iznosila je oko 1,65 milijardu evra, ali je od toga izvoz Mađarske u Srbiju bio 1,3 milijarda, a izvoz Srbije u Mađarsku 350 miliona evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari