Prva Petoletka – Namenska ima potencijal da remontuje i modernizuje kuvajtske tenkove M-84 jugoslovenske proizvodnje. Apsolutno smo spremni da na kvalitetan i profesionalan način uradimo naš deo posla u tom važnom projektu – kaže za Danas Dejan Radojičić, direktor preduzeća Prva petoletka- Namenska iz Trstenika. Ta fabrika je, u vreme postojanja Jugoslavije ,tada kao deo sistema Fabrike hidraulike i pneumatike Prva petoletka, radila na hidraulici, kao i sklopovima za pomeranja kupole i nivelaciju cevi.


Radojičić ističe da je broj inženjera i drugih stručnih lica koji su u PPT-Namenska radili na proizvodnji tenkova smanjen, ali da to neće predstavljati bilo kakav problem u realizaciji posla. – Delovi za tenkove M-84 su se u PPT-Namenska proizvodili pre dvadesetak godina tako da je sasvim prirodno da je većina tadašnjih stručnih kadrova otišla u penziju. Međutim, to ne znači da mi ne raspolažemo sa adekvatnom radnom snagom. Pre svega posedujemo veliko blago, a to je tehnička dokumentacija potrebna za realizaciju remonta i modernizacije delova za tenkove. Imamo intenzivnu saradnju sa Vojnotehničkim institutom što je svakako dokaz naše spremnosti da se uhvatimo u koštac sa izazovima projekta o kome govorimo. Takođe treba istaći i to da smo mi već radili na remontima za potrebe Vojske Srbije tako da se nikako ne može reći da su naši stručni kadrovi bez iskustva – objašnjava Radojičić. Naš sagovornik dodaje da će i pored toga PPT-Namenska angažovati i penzionisane kadrove koji su učestvovali u proizvodnji tenka M-84 i da se već vode preliminarni razgovori na tu temu jer je iskustvo tih prekaljenih inženjera izuzetno dragoceno. – Mi veoma vodimo računa o usavršavanju naših zaposlenih. U poslednjih godinu dana je naročito mnogo urađeno na tom planu. Tako smo recimo ugovorili sa Vojnom akademijom da naši mladi stručni kadrovi odlaze kod njih na usavršavanje i obuku. Imamo dobru saradnju sa Mašinskim fakultetom u Kragujevcu i Tehnološko-metalurškim fakultetom u Beogradu. Već sam spomenuo i našu saradnju sa Vojnotehničkim institutom. Sve su to pokazatelji da nam ne nedostaje ni znanja ni iskustva da bi se realizovao remont kuvajtskih tenkova. Naravno period od 20 godina koliko se takvi poslovi nisu obavljali se ne može zanemariti kada je reč o tehnologiji tako da će biti potrebne i određene državne investicije kako bi se oprema osavremenika – ističe Radojičić. On napominje da će biti potrebna i nabavka opreme iz inostranstva. – Remont i modernzacija kuvajtskih tenkova je posao u kome će biti angažovano više kooperanata a među njima i mi. O integrisanju svih delova posla će se starati Jugoimport SDPR – zaključuje Radojičić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari