Potrošači od danas mogu da se upišu u registar „Ne zovi“ 1Foto: Pixabay/maslme

Od danas svi korisnici usluga mogu da se upišu u registar „Ne zovi“ ukoliko ne žele da primaju telefonske pozive, SMS i poruke preko aplikacija radi prodaje proizvoda i usluga, saopšteno je na sajtu Ministarstva unutrašne i spoljne trgovine.

Svi operateri mobilne i fiksne telefonije obavezni su, kako je navedeno u saopštenju, da tu uslugu omoguće svojim korisnicima.

Registar će se voditi pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL, tako da će provera brojeva telefona upisanih u ovaj registar biti omogućena na internet stranici tog tela.

Predviđeno je da upis ili ispis pojedinog broja u registar „Ne zovi“ može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, dok će sam zahtev moći da se podnese preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatera.

Korisnik koji podnosi zahtev svom operateru radi upisa telefonskog broja u registar, ne dostavlja prvi put svoje lične podatke, jer oni već postoje u bazi operatera i pribavljeni su u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora.

Formiranje registra „Ne zovi“ obavezuje trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge.

Propisane su i novčane kazne za one trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari