Soko brzi voz "juri" po 20 kilometara na sat i kasni do 40 minuta: Razlog kvara uobičajen za srpsku železnicu 1foto (BETAPHOTO/ANA SLOVIĆ/DS)

Infrastruktura železnica Srbije saopštila je da je u utorak 10. januara na dve lokacije na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad smanjena brzina vozova sa 200 na 160 kilometara na sat iz “preventivnih razloga” međutim dnevni list Danas saznaje da je brzina i dalje smanjena na ukupno četiri lokacije na pruzi, od kojih na dve brzina vožnje ne prelazi 20 kilometara na sat, i da vozovi na toj relaciji, na kojoj saobraća i kompozicija “Soko” kasne ne tri do pet minuta, kako tvrde u Infrastrukturi železnica Srbije, već između 40 do 50 minuta.

U Infrastrukturi železnica Srbije u saopštenju dostavljenom našem listu ističu da je reč o dvokolosečnim deonicama ukupne dužine tri kilometra, Stara Pazova – Inđija i Beška – Karlovački Vinogradi, gde je brzina vozova smanjena za 40 kilometara na sat.

– Podsetili bismo da je pre izgradnje savremene, dvokolosečne brze pruge Beograd – Novi Sad za brzine do 200 kilometara na sat, puštene u saobraćaj 20. marta prošle godine, prosečna brzina vozova na toj međunarodnoj železničkoj magistrali iznosila svega 40 kilometara na sat, a da je samo deonica od glavnog grada do Stare Pazove bila dvokolosečna – ističu u Infrastrukturi železnica Srbije.

U tom preduzeću kažu da je pruga Beograd – Novi Sad još uvek u garantnom roku, koji je na takvim deonicama tri godine.

– U tom roku izvođač radova na brzoj pruzi je u obavezi da otkloni nedostatke na železničkoj infrastrukturi, ukoliko se dokaže da su oni posledica izvođenja radova – objašnjavaju u Infrastrukturi železnica Srbije i dodaju da to preduzeće raspolaže i bankarskim garancijama izvođača radova, koje mogu da budu aktivirane.

U tom preduzeću navode da njihove stručne službe “redovno i detaljno obilaze čitavu trasu brze pruge Beograd – Novi Sad, kako bi uočili sve detalje i eventualne nedostatke, uključujući i one koji ne utiču na funkcionisanje železničkog saobraćaja na toj deonici”.

– Nakon primljenih primedbi na geometriju koloseka, stručne službe Infrastruktura železnica Srbije od utorka preventivno obilaze ne samo na dve deonice na kojima je to uočeno, već čitavu prugu, kako bi se utvrdilo činjenično stanje – navode u Infrastrukturi železnica Srbije.

Izvor našeg lista sa železnice, koji je želeo da ostane anoniman, pak tvrdi da se saobraćaj na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad i dalje odvija uz smanjene brzine na više deonica a razlog za to su loše stanje koloseka i krađe delova na kontaktnoj mreži.

– Problem je u tome što, bez obzira na to što je brza pruga Beograd – Novi Sad skoro izgrađena, njena infrastruktura zahteva redovno održavanje i kontrolu. Na žalost u Srbiji to nije slučaj a razlog je taj što postoji akutni nedostatak radne snage u sektoru održavanja pruga. Stoga problem nije uočen i otklonjen na vreme kao ni eventualni propusti načinjeni tokom izgradnje – objašnjava naš sagovornik.

Prema njegovim rečima, loše stanje koloseka dovelo je do toga da vozovi koji saobraćaju na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad, uključujući i popularni “Soko” kasne u proseku između 40 do 50 minuta.

Na deonici od Stare Pazove do Inđije brzina je sa 200 kilometara na sat smanjena na 160 kilometara na sat, od Inđije do Beške na svega 20 kilometara na sat, Beška – Sremski Karlovci 160 kilometara na sat i Sremski Karlovci – Petrovaradin 20 kilometara na sat. Na dve deonice na kojima je brzina smanjena na svega 20 kilometara na sat razlog zbog čega je to tako su krađe delova sa kontaktne mreže ali i loše održavanje koloseka.

Pruga Beograd – Novi Sad nije jedina na kojoj su, u ovom trenutku, smanjene brzine zbog lošeg stanja u kome se nalazi železnička infrastruktura.

Kako Danas saznaje u Društvenom pokretu Plamen, već oko mesec dana su zbog lošeg stanja koloseka propisane lagane vožnje na staničnim kolosecima u Staroj Pazovi i Novoj Pazovi, gde su brzine smanjene na 50 kilometara na sat iako se radi o deonicama na kojima je rađeno u isto vreme kad i na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad. Kada je reč o Novoj Pazovi postoji osnovana sumnja da je skretnica loše ugrađena i da to stvara probleme i onemogućava maksimalnu brzinu na toj deonici a ona iznosi 120 kilometara na sat za putničke vozove.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari