Svaki dvadeseti oglas u štampi o bankama 1Foto: Pixabay/ Ahmad Ardity

Svaki dvadeseti oglas u štampanim medijima bio je o bankama u 2019. godini, što znači da je udeo oglašavanja banaka smanjen za 40 odsto u odnosu na 2018. godinu, pokazalo je istraživanje Klipinga.

U Srbiji prema zvaničnim podacima Narodne banke Srbije posluje 26 banaka, a njih 20 oglašavalo se u štampi tokom 2019. godine, rezultati su medijskog istraživanja bankarskog sektora agencije „Kliping“.  Od svih oglasa koji su objavljeni u štampanim medijima, preko pet odsto bili su iz oblasti bankarstva. 

Podaci pokazuju da je dominantno najveći broj oglasa u 2019. godini imala Banka Poštanska štedionica, odnosno 45,71 odsto, slede AIK Banka sa 13,77 odsto, Komercijalna banka sa 7,56 odsto, Vojvođanska banka sa 5,19 odsto i Banca Intesa sa 5,08 odsto. 

Banke su čitaocima štampanih izdanja u 79,68 odsto oglasa plasirale svoje usluge.

Banka Poštanska štedionica, Komercijalna banka, Banca Intesa, Vojvođanska banka, Direktna banka imale su najraznovrsnije ponude usluga koje su oglašavale. 19,75 odsto oglasa sadržalo je logoe banaka ili korporativne promotivne poruke.

U ovom segmentu najviše oglasa plasirale su AIK Banka, Eurobank, NLB Banka, Banka Poštanska štedionica i Jubmes banka.

Svoja sponzorstva (0,57 odsto oglasa) na samostalnim oglasima najviše je plasirala Raiffeisen banka (80,00 odsto), „ponosni sponzor Košarkaške reprezentacije Srbije“, uz poruku „Stvarno možemo“. 

 Bankarske usluge – banke najviše oglašavale ponude različitih vrsta kredita

Istraživanje je pokazalo da su u segmentu svojih usluga banke najviše oglašavale ponude različitih kredita, slede kartice, štednja i internet bankarstvo. 

Posmatrano po vrstama kredita, medijska ponuda banaka u najvećoj meri obuhvatila je keš, poljoprivredne, kredite za školovanje, stambene i auto kredite. 

U svim segmentima, osim u ponudama stambenih kredita, dominantno najveći broj oglasa imala je Banka Poštanska štedionica.

Korporativne aktivnosti – dominacija logoa bez promotivnih poruka

Neretko banke su se oglašavale i plasiranjem samo svog logoa na nekoj od stranica novine.

Najveći broj takvih oglasa plasirala je AIK Banka u dnevnom listu „Dnevnik“, Eurobanka u „Blicu“ i NLB Banka u „Agrobiznisu“. 

Osim ponuda usluga, banke su čitaocima štampanih medija, prenosile i različite promotivne poruke, pa je tako Jubmes banka oglašavala „40 godina iskusnih godina“, Eurobank „Banka kao nacrtana za vas“, Direktna banka „Širom Srbije. Za Vas“, Crédit Agricole „Francuska banka broj 1“ i Banca Intesa „It’s time for sharing time“.  

Istraživanje bankarskog sektora pokazalo je da je najveći broj oglasa objavljen u medijima sa regionalnom pokrivenošću  i to 60,99 odsto, slede nacionalna 33,69 odsto i lokalna 5,32 odsto.

Tako je i najveći broj oglasa objavljen u regionalnom dnevnom listu „Dnevnik“. Oglasi su u 66,93 odsto objavljeni u dnevnim štampanim, 24,83 odsto nedeljnim i 8,24 odsto mesečnim izdanjima.

Takođe, banke su u 2019. godini 77 odsto svojih oglasa plasirale u štampanim nespecijalizovanim ekonomskim medija.

Poredeći podatke sa prethodnom godinom, oglašavanje banka je smanjeno za preko 40 odsto. Kao mogući razlozi za to su integracija banaka iz 2018. godine što je dovelo do smanjenja broja banaka, Odluka NBS o bližim uslovima oglašavanja finansijskih usluga koja je stupila na snagu 1. aprila 2019. godine kao i online oglašavanje banka. 

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.