TOB: Beograd ima šansu da do kraja 2022. dostigne broj gostiju koji su posetili prestonicu tokom 2019. godine, pre pandemije 1Foto: Beta/Miloš Miškov

Beograd ima šansu da do kraja 2022. dostigne broj gostiju koji su posetili prestonicu tokom 2019. godine, pre pandemije, izjavio je danas za FoNet direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović .

On je, povodom obeležavanja Svetskog dana turizma Adi Ciganliji, gde je predstavljena turistička ponuda Ade i brojnih turističkih organizacija i destinacija širom Srbije, rekao kako statistički podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da je od januara do jula registrovano oko 1,76 miliona noćenja, a „realno verovatno oko dva miliona“.

„U poređenju Beograda sa evropskim gradovima kojima imaju sličnu ponudu, kapacitete i usluge, mi smo verovatno odmah posle Istanbula, koji se oporavio od krize prouzrokovane kovidom 19“, rekao je Popović.

On je ocenio da je ograničavanje broja letova i uslova putovanja dovelo do toga da izostane veći broj očekivanih gostiju.

„Za sedam meseeci, recimo, imamo nešto manje od 50.000 gostiju iz Kine, a to je manje nego što ih je bilo 2019. godine. Međutim, kad pogledamo kakve su kovid procedure u Kini onda vidite da je to njima veliki problem za putovanje u uslovima pandemije“, ilustrovao je Popović.

Optimizam da bi Beograd u 2022. godini mogao dostići rezultate iz 2019. Popvić temelji na činjenici da su tokom avgusta u Beogradu „održana tri svetska prvenstva i sijaset drugih događaja“.

„Videćemo koliko će efekta to imati. Prema prvim procenama za period januar-avgust rezultat će možda biti i približno broju poseta, odnosno noćenja, iz 2019 godine, koja je u celom svetu bila reper uspešnosti u turizmu“, rekao je Popović.

On je naglasio da Beograd trenutno ima 121 hotel, ali i oko 30.000 kreveta u privatnom smeštaju, mada je i mnogo gostiju u „sivoj zoni“ koje turistički poslenici ne uspevaju da registruju.

„Ta siva zona nije karakteristična samo za Beograd već i za neke poznatije, pre svega mediteranske gradove. U svakom slučaju, ljudi u vreme pandemije radije biraju privatni smeštaj nego hotelski“, konstatovao je Popović.

Manifestaciju na Adi Cignaliji kojom je obeležen Svetski dan turizma organizovali su Sekretarijat za privredu Beograda sa nevladinom organizacijom IMPEV i Javno preduzeće Ada Ciganlija, kao domaćini, uz podršku JKP Beogradske pijace i drugih partnera.

Na prostoru Kamen-grada predstavljena je turistička ponuda Zlatibora i zlatiborskog kraja, rezervata Zasavica u kome sve popularniji postaje takozvani glamping – luksuzni kamping turizam.

Predstavili su se Turistička organizacija Beograda, Turistička organizacija Vojvodine, Turistička organizacija regije Zapadna Srbija, Dunavski centar za kompetenciju (DCC), Muzej iluzija, Lalavineyard, Buzzovski iz Zasavice i Srpski viteški red Svibor i JP Ada Ciganlija, kao domaćin manifestacije.

U muzičkom delu programa nastupili su ulični svirači Duo Cavatina – gitara i solista Maja Grinvald i dečiji ansambl „Fenečki biserčići.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.