Tramvaji i druga šinska vozila iz Šumadije 1Foto: EPA-EFE/ LEX VAN LIESHOUT

Nemački Simens, koji je početkom prošlog meseca preuzeo kragujevačku kompaniju „Milanović inženjering“, planira da u šumadijskoj prestonici proizvodi kompletna šinska vozila.

U početku tramvaje, saznaje naš list, a potom i druga. Srbija je, inače, ne tako davnom propašću i fabrika vagona i lokomotiva u Kraljevu i Nišu u potpunosti ostala bez proizvodnje šinskih vozila.

Podsetimo da je bivši „Milanović inženjering“ u Kragujevcu proizvodio aluminijumske delove za vagone Simensovih šinskih vozila. Nemačka kompanija planira da u naredne dve godine značajno proširi postojeće kapacitete sada svoje kragujevačke fabrike i da u njoj, najverovatnije u saradnji sa svojim budućim francuskim poslovnim partnerom, započne ne samo proizvodnju već i tehničko-tehnološki razvoj šinskih vozila.

Simens, naime, najavljuje i formiranje svog razvojnog centra u Kragujevcu, zbog čega su predstavnici te kompanije prekjuče posetili kragujevački Fakultet mašinskih nauka, gde su sa profesorima i saradnicima, pored ostalog, razgovarali i o prilagođavanju nastavnih planova i programa FIN-a Simensovim potrebama, te o zapošljavanju većeg broja mladih inženjera.

Istovremeno, bivši vlasnik kompanije „Milanović inženjering“, Bratislav Milanović, koji je ostao u menadžmentu te firme i nakon što ju je Simens preuzeo, i koji je nedavno u novoj industrijskoj zoni „Sobovica“ kupio 70 hektara zemljišta, planira, kako saznajemo, da na toj lokaciji formira tehnološki park za domaće i strane investitore.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

3 reagovanja na “Tramvaji i druga šinska vozila iz Šumadije”

  1. Свака част! Још да изнађу неко решење за паланачку Гошу.

    • Goša poseduje kompletnu infrastrukturu na izvanrednoj je lokaciji, povezana je sa međunarodnom prugom. Francuzi su to prepoznali pre 100 godina godina i tu su napravili fabriku koja je preteča Goše u kojoj je napravljeno na hiljade šinskih vozila. Fabrika o kojoj pišete nalazi se na njivi bez koloseka oko 30km od Goše koja će nažalost već zvrji prazna i bukvalno već postaje mesto za razmnožavanje golubova i sova. Pitam se gde je ovde logika?

  2. Мислим да треба бити мало умеренији и реалнији по питању даљег развоја ове фабрике као и целог тог простора.

    Собовица је простор између старог пута за Београд и пута за Рачу Крагујевачку удаљена око 18 км од града. Тамо 80.-их година оног века извршена је комасација земљишта (обједињавање и укрупњавање парцела), изграђена је сточна фарма, заправо то је требало да буде реплика ПКБ на нивоу Крагујевца. Цео тај простор има проблем са водом, са енергентима, саобраћајницама а пруга је скоро научна фантастика.

    Наравно да бих био најсрећнији када би се за пар година остварило ово предвиђање, посебно што би се запослило толико инжењера и радника. То би била права инфузија за Крагујевац.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.