Beograd – U narednih pet godina u kompanije Imlek, Bambi i Knjaz Miloš biće uloženo 100 miliona evra, kako bi se unapredila proizvodnja i njihova pozicija u regionu, najavio je juče Robert Knor, viši partner u investicionom fondu Mid Europa partners, koji je sa biznismenom Andrejem Jovanovićem nedavno kupio ove tri firme od prethodnog vlasnika, investicionog fonda Salford.


– Ove tri kompanije smo platili 575 miliona evra, od čega je oko polovine otišlo bivšem vlasniku, a ostatak je ostao u Srbiji. Vrednost isplaćena manjinskim akcionarima je 100 miliona evra i mi i dalje nudimo onima koji nam svoje akcije nisu prodali, da to učine po veoma dobroj ceni. Drugi deo kapitala od 150 miliona evra otišao je srpskim bankama na vraćanje dugova ovih kompanija. To je novac koji je takođe ostao u državi – rekao je Knor, dodavši da je deo tih banaka nastavio da pruža podršku, odnosno da kreditira Bambi, Imlek i Knjaz, dok su druge dobijena sredstva plasirale na druge načine.

– Mi imamo duboke džepove, tako da kapital neće biti problem – dodao je Knor, objašnjavajući odakle će doći novac potreban za dalja unapređenja ovih kompanija.

Andrej Jovanović, direktor novoformirane holding kompanije Moji brendovi, pod čijim okriljem će od sada poslovati Knjaz, Imlek i Bambi, rekao je da će planirani razvoj zahtevati zapošljavanje novih ljudi i da će inovacije biti naročito primetne u Bambiju. Jovanović je inače osnivač kompanije Marbo, proizvođača „čipsija“, koju je pre par godina prodao globalnom gigantu, firmi Pepsiko.

Novopostavljeni direktor Bambija Bojan Radun, koji je do sada radio u Nektaru, firmi u vlasništvu njegove porodice, najavio je da će Bambi „inicirati konsolidaciju konditorskog sektora“ u Srbiji i regionu, odnosno da planira da se proširi u okruženju kupovinom drugih kompanija.

– Plazma je u top 10 na regionalnoj listi brendova, a mi nećemo biti zadovoljni dok ne uđemo u top tri – rekao je Radun, govoreći o najpopularnijem proizvodu Bambija.

Ilija Šetka, novi generalni direktor Imleka, a prethodno prvi čovek Apatinske pivare, rekao je da će nastaviti sa investicijama „kako bi firmu koja je već regionalni lider učinili još uspešnijom“.

Šetka se osvrnuo na stanje na tržištu mleka, potvrdivši da Imlek trenutno svaki dan akumulira viškove mleka, jer je prodaja manja od otkupa, a ova firma nastoji da ne smanjuje otkup, kako bi zaštitila farmere.

Problem je, kako je rekao, nastao kada se rusko tržište zatvorilo za firme iz EU, koje su onda počele da na naše tržište isporučuju robu po dampinškim cenama, što je Imlek učinilo nekonkurentnim. To se naročito odnosi na industrijske proizvode od mleka, odnosno mleko u prahu i maslac u blokovima.

Novi direktor Knjaza, Miloš Stojisavljević, bivši direktor prodaje za zapadni Balkan u kompaniji Pepsiko, naglasio je da fabrici predstoji modernizacija, ulaganje u ljude i tehnologije i „ekspanzija koja je propuštena u prethodnom periodu“, tako da Knjaz ostvari vodeću poziciju u regionu.

Da je regionalno širenje glavna strateška odrednica za sve tri kompanije potvrdio je i Tjeri Boden, osnivač Mid Europa partnersa, koji je podsetio da je ovaj fond prethodno investirao u SBB, operatera koji je nedavno prodat velikom američkom fondu Kolberg Kravis Roberts.

Patrone: Investicija usklađena sa EBRD

U investiciji Mid Europe u prehrambene kompanije u Srbiji učestvovao je i EBRD. Prvi čovek EBRD-a u Beogradu Mateo Patrone rekao je da je ova investicija potpuno usklađena sa strategijom EBRD-a u Srbiji, koja je usmerena na razvoj agrosektora i podršku malim i srednjim preduzećima i farmerima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari