Umesto novih radova, izgrađeni deo saobraćajnice zarasta u korov 1Foto:Fonet Branko Vučković

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da će Kragujevac sa Koridorom 10 biti povezan naredne godine, kao i da će se izgraditi dve obilaznice oko grada, a proširenjem trake ili gradnjom još jedne, obezbediće se veza sa aerodromom Lađevci, kod Kraljeva.

P { margin-bottom: 0.21cm; }

– Za Kragujevac je važna konekcija sa Koridorom 10, pa uskoro puštamo deonicu auto-puta do Batočine u dužini od šest kilometara, a kompletna saobraćajnica biće završena 2017. godine – rekla je Mihajlović sredinom aprila, napominjući da će do tada biti završen i izgrađen i ostatak auto-puta, nekih desetak kilometara, koji treba da obezbedi brži i efikasniji prilaz šleperima sa delovima fabrici automobila u Kragujevcu.

Otvaranje prve deonice prema koridoru 10 na području opštine Batočina (oko kilometara tog puta na području Kragujevca je u funkciji već nekoliko godina) u junu i skorašnji nastavak izgradnje tog putnog pravca, ovde je, u drugoj polovini aprila, uoči samih izbora, u prisustvu kragujevačkih zvaničnika, najavio i premijer Aleksandar Vučić. I on je, slično ministarski Mihajlović, glagoljao da je taj put „žila kucavica ne samo Šumadije, nego i cele Srbije“ i tome slično. 

Dva meseca docnije, na delu auto-puta u batočinskoj opštini, ni na urađenim, a neotvorenim deonicama, ni na onim na kojima bi radovi tek trebalo da počnu, nema nigde nikoga i ničega. Ni mašina, ni radnika. Konekcija sa koridorom 10, kako je auto – put od Kragujevca prema toj međunarodnoj saobraćajnici, nedavno nazvala ministarka Mihajlović, zvrji avetinjski prazna, dok se urađene i trasirane deonice do ulaska u Batočinu već više i ne vide od naraslog korova.

Kragujevački stručnjaci, svojevremeno uključeni u izgradnju tog auto-puta, i dalje su dobro upoznati sa tom problematikom, i tvrde da nema nikakvih naznaka da će radovi skorije biti nastavljeni. Tvrde da je gotovo izvesno, da nema nikakvih šansi da će taj putni pravac biti završen 2017. godine.

– Ova građevinska sezona je, kad je taj put u pitanju, praktično izgubljena, pošto ništa od planske dokumentacije nije pripremljeno, a da bi se pripremila, potrebni su meseci. Onespokojava i činjenica da se deonice čija je izgradnja okončana još 2013. ne održavaju, tako da počinju polako da propadaju i zarastaju u korov. Očito je da ni u Vladi Srbije ni u gradskoj vlasti više nikoga nije briga ni za Fijat, ni za auto-put prema koridoru 10. Šteta od te nebrige je već sada ogromna, a vremenom će biti sve veća, tvrde sagovornici našeg lista.

Obećanja

Prilikom potpisivanja ugovora o formiranju zajedničke kompanije sa Fijatom, Srbija se obavezala se da će do početka proizvodnje prvog novog modela u kragujevačkoj fabrici, biti izgrađeni autoput do Koridora 10, jedna obilaznica oko grada, a da će pruga Lapovo – Kraljevo koja prolazi kroz sam centar Kragujevca, biti modernizovana i elektrificirana. Proizvodnja novog modela je započeta u julu 2012, a država nije ispunila ni jedno od datih obećanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari