– Mada je pre samo mesec dana najavljivao da će na januarskom, upravo okončanom sastanku rusko-srpskog Mešovitog komiteta, sazvaničnicima Ruske Federacije ponovo biti razgovarano o bescarinskom izvozu kontingenta od 5.000 „fijata 500L“ u Rusiju, predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić onomad, nakon sastanka sa zamenikom premijera Rusije i čelnikom ruske delegacije u Mešovitom komitetu Dmitrijem Rogozinom, izjavio je da bi, nakon 15. januara mogli da budu postignuti „neki dogovori“ o izvozu kragujevačkog „velikog fiće“, ali ne u Rusiju, već, kako su mediji preneli, u Kazahstan.

Kako, ako je suditi prema medijskim izveštajima, Vučić posle sastanka sa Rogozinom, Rusiju kao moguću izvoznu destinaciju “ fijata 500L“ nije ni pomenuo, to je u javnosti stvoren utisak da od dugo najavljivanog povlašćenog plasmanaRusiji, uprkos obećanjima Vladimira Putina lično, definitivno nema ništa, te da bi Kazahstan mogao da bude alternativno evroazijsko tržište.

Otkuda Kazahstan u ovoj priči? Otuda što su, pored Rusije, Belorusija i Kazahstan članice Evroazijskog ekonomskog saveza (EES), pri čemu bescarinski izvoz automobila na tržište zemalja EES nije moguć bez saglasnosti sve tri članice. Prema tvrdnjama ruske strane, Kazahstan je do skora bio glavni kočničar eventualnog povlašćenog plasmana „fijata 500L“ ovim tržištima.

Zbog toga je Vučić, podsetimo, prošle godine, po povratku iz Moskve poručivao da će, ako treba, i 50 puta da moli Putina da odobri bescarinski izvoz „fijata 500L“ u Rusiju, dok je ministar finansija Dušan Vujović bio konkretniji pa je naglašavao da će, opet ako treba, da moli i svoju bivšu studentkinju koja sada vodi pregovore Kazahstana sa Svetskom bankom, da i njena zemlja dozvoli da „500L“ krene ka zemljama EES. Zoran Radovanović

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari