Vina iz Zapadnog Balkana na sajmu vina u Italiji 1Foto:PKS/Boban Ristić

Na štandu „Wine vision by Open Balkan” na sajmu „Vinitaly“ u Veroni, do 17. aprila predstavljaju se vodeća vina iz Srbije, Severne Makedonije i Albanije, saopštila je Privredna komora Srbije (PKS).

Vina regiona Otvorenog Balkana mogu da osvoje plasmanom kvalitetnih, autentičnih sorti, osobenih karakteristika područja na kojem su nastala, dodaje se u saopštenju.

Među srpskim vinima, to su grašac, prokupac, smederevka, tamjanika, ali i lokalni teroari u internacionalnim sortama, kao što su kaberne iz Negotinske krajine, šardone sa Fruške gore, merlo i sovinjon iz Šumadije, navode enolozi i vinski eksperti.

„Imamo autentične sorte na kojima treba da se radi i koje treba da unapređujemo i to nije samo posao vinara nego i institucija, fakulteta, eksperata u različitim oblastima, radi što boljeg prinosa i rezultata u vinogradima. Nakon toga enolozi izvlače maksimum iz tih sorti i finalno ih spremaju za tržište. Ne treba zanemariti ni internacionalne sorte u našim vinogradima, lako razumljive stranom kupcu, zahvaljujući kojima je srpska vinska industrija i doživela uspon, jer su i to naši aduti“, ističe enolog Mladen Dragojlović.

Direktor Sektora udruženja privrede Privredne komore Srbije Igor Popović kaže da je koncept predstavljanja regiona kao vinskog područja veoma značajan da vinari upoznaju nove ljude, sklope nove poslove i naravno, otvore nova tržišta.

„Po drugi put „Wine vision by Open Balkan“ je u Italiji gde smo predstavili 240 različitih vina iz Srbije, Severne Makedonije i Albanije. Iznenađen sam velikim interesom profesionalnih vinara, ali i degustatora i ljubitelja vina, među kojima ima i dosta prošlogodišnjih posetilaca“, ukazuje Popović.

Prema rečima glavnog i odgovornog urednika magazina „Vino i fino“ Igora Lukovića, koji je i vinski sudija i somelijer, balkanska vina, predstavljena u najboljoj mogućoj selekciji na sajmu „Vinitaly“ u Veroni okupiraju veliku pažnju posetilaca.

On je dodao da je za uspešnu prodaju neophodno je kontinuirano prisustvo i promocija, stalna komunikacija sa potencijalnim kupcima i konzumentima kako bi se region pozicionirao kao relevantan za visokokvalitetna vina.

„Srpski proizvođači ne mogu da pariraju količinom na svetskom tržištu, ali mogu kvalitetom i autentičnošću“, kaže Luković.

Kao dobar primer navodi Sloveniju koja uspešno plasira svoja vina i postepeno im nalazi mesto u vinskim kartama poznatih restorana, od Pekinga do Njujorka.

„Verujem da je to put koji treba da sledi i vinarstvo Balkana“, navodi on.

Predstavljanje u Veroni organizovala je Privredna komora Srbije, uz podršku Generalnog sekretarijata Vlade Srbije, Razvojne agencije Srbije, Saveza vinara i vinogradara Srbije, Saveza proizvođača rakije i Beogradskog sajma.

Sledeća prezentacija „Wine vision by open Balkan“ biće održana u Šenženu, na sajmu Wine to Asia od 9. do 11. maja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari