Izgradnja železničkog Koridora 10 kroz Srbiju trebalo bi da bude završena za 27 meseci, odnosno tokom 2016. godine – najavljeno je juče prilikom predstavljanja građevinskih mašina ruske proizvodnje, kojima će se modernizovati srpske pruge. Do sada su na železničku stanicu u Rumi stigle 32 mašine, a kada sredinom avgusta bude stiglo još 70 takvih mašina, počeće se sa izgradnjom Koridora 10, koji se finansira ruskim državnim kreditom od 800 miliona dolara.


Generalni direktor „Železnica Srbije“ Dragoljub Simonović objasnio je da mašine koje će izvoditi radove na modernizaciji železničke infrastrukture Srbija nije kupila i da se na njih neće trošiti sredstva iz ruskog kredita.

– Mašine pripadaju kompaniji ruske železnice RŽT internešenal, koja nam ih je dala na korišćenje. Po završetku radova one se vraćaju odakle su došle. Mi smo isuviše mali da bismo kupovali te mašine – rekao je Simonović.

Prema njegovima rečima, najveći deo novca iz ruskog kredita, zajedno sa dodatnih 15 odsto sredstava koji je obezbedila Vlada Srbije, biće utrošen na modernizaciju pruga u zemlji. Deo kredita od 100 miliona dolara biće upotrebljen za nabavku dizel-motornih vozova od ruske kompanije sa kojom su pregovori u završnoj fazi.

Prvi zamenik generalnog direktora kompanije RŽT internešenal Aleksandar Borisovič Rilski istakao je da će pristigla tehnologija omogućiti mnogo brži rad na izgradnji Koridora 10.

– Izgradnja Koridora 10 povećaće obim robe koja će prolaziti kroz Srbiju. Nadamo se da će to dovesti do značajnog ekonomskog rasta u zemlji – rekao je Rilski.

Plan modernizacije pruga

Mehanizacija će biti angažovana najpre na modernizaciji pruge Pančevački most – Pančevo glavna, kao i na rekonstrukciji šest deonica na Koridoru 10. Sredinom 2014. godine počeće radovi na remontu dve deonice Koridora 10, Ruma – Golubinci (17,9 km) i Sopot Kosmajski – Kovačevac (18,4 km). Krajem 2014. ili početkom 2015. počeće radovi na modernizaciji pruge Mala Krsna – Velika Plana (oko 29,5 km). Tokom 2015. godine počeće remont preostale tri deonice na Koridoru 10: Vinarci – Đorđevo (15 km), Vranjska Banja – Ristovac (17,7 km) i Bujanovac – Bukarevac (13,8km). Po završetku radova na Koridoru 10, mehanizacija će biti prebačena na izgradnju pruge između Stare Pazove i Novog Sada, kao i na prugu Beograd – Bar kroz Srbiju – navodi se u saopštenju Železnica Srbije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari