Bojana Selaković: Evrointegracije postale alat za marketinške svrhe 1Foto: Beta/Dragan Gojić

Nova koordinatorka Nacionalnog konventa za Evropsku uniju Bojana Selaković izjavila je na televiziji Insajder da su evrointegracije postale marketinški alat za vladajuću stranku, da se taj proces koristi za unutrašnje potrebe, a da se ključna pitanja poput vladavine prava ne rešavaju.

Na pitanje od koga zavisi napredak na evropskom putu, s obzirom na to da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić dan nakon izbora vlade izrazio uverenje da će se „snažnije“ ići na tom putu u narednom periodu, Selaković je navela da se kroz proces pridruživanja EU na Zapadnom Balkanu implementirao model stabilokratije koji je doveo do toga da evrointegracije budu stavljene u funkciju unutrašnje politike.

„Pod okriljem puta u EU stvara se lažna slika o tome da će zemlje ovog dela sveta postati članice EU, da postoji jasna volja i namera da se društva reformišu a zapravo suština tog procesa – reforme – nije adekvatno validirana od strane EU“, ocenila je ona.

Selaković je rekla da stvorena iluzija da će Evropska unija „zažmureti“ na sve ono što je Srbija trebalo da ispuni na putu u EU i primiti je u svoje članstvo ukoliko ona uvede sankcije Rusiji i sklopi sveobuhvatni sporazum sa Kosovom.

Selaković je istakla da je EU trebalo da bude doslednija kada su u pitanju fundamentalni principi poput vladavine prava.

Komentarišući to što je bezvizni režim Srbije u EU doveden u pitanje zbog neusklađene vizne politike sa trećim zemljama, u ovom slučaju sa Tunisom, Burundijem i Indijom a iz kojih su preko Srbije građani masovno putovali u EU, Selaković je rekla da ne veruje da će Srbiji biti ukinuta vizna liberalizacija, a da ovaj zahtev nije nov, već da je sada taj problem eskalirao jer EU mora da ublaži migracije iz drugih zemalja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari