Nedeljkov o debatama na RTS: Neuspeli pokušaj popravke pluralizma 1Raša Nedeljkov Foto: CRTA

Debatne emisije na javnom servisu, koje se pretvaraju u vređanje opozicionara od strane predstavnika vlasti i završavaju veličanjem nastupa naprednjaka u prorežimskim tabloidima, predstavljaju, prema oceni Raše Nedeljkova programskog direktora CRTE, „neuspeli pokušaj“ popravke pluralizma i „otvaranja“ RTS-a za opoziciju.

Debatni program javnog servisa, kroz emisije „Reč na reč“ na Radio-televiziji Srbije, kao i „dueli“ u kojima mišljenja sučeljavaju predstavnici vlasti i opozicije u okviru jutarnjih programa RTS-a, pivlače više pažnje javnosti od kada se kao gosti pozivaju i političari iz vanparlamentarnih stranaka, tzv. „relevantne“ opozicije. Takva gostovanja postala su učestalija od kada je opozicija od vlasti kroz pregovore o izbornim uslovima insisitirala na „otvaranju medija“ i prostoru za pluralizam i razmenu mišljenja.

Ipak, nastupi opozicionara u ovakvim emisijama nisu odjeknuli u javnosti zahvaljujući konstruktivnoj razmeni mišljenja, već zbog aktivne kampanje u prorežimskim tabloidima u kojima se veličaju predstavnici vladajuće Srpske napredne stranke i uvrede koje oni iznose na račun političkih protivnika.

U jednom od takvih okršaja nedavno se se našle Dragana Rakić, zamenica predsednika Demokratske stranke i poslanica SNS Nevena Đurić, zatim predsednik Zajedno za Srbiju Nebojša Zelenović i poslanik Pokreta socijalista Bojan Torbica, a pre toga na udaru režimskih zbog „debatnih“ gostovanja bili su i Radomir Lazović iz incijatijve Ne davimo Beograd, Miroslav Aleksić iz Narodne stranke…

„Otvaranje“ RTS-a na ovakav način, ocenjuje za Danas Raša Nedeljkov, programski direktor Centra za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA), ne doprinosi niti građanima niti uvođenju pluarlizma, vež služi kao forma za prikazivanje napretka koga suštinski nema, kako kaže Nedeljkov.

– Debatni program na javnom servisu je neuspeli pokušaj popravke hroničnog izostanka pluralizma mišljenja u informativnom programu. Umesto razmene mišljenja u javnom interesu, građanima se, kroz loš format i način vođenja emisija, nudi razmena uvreda, nasilni rečnik i dodatni razlog da se klone politike i političkih tema i da gube poverenje u demokratske procese – ističe on.

Nedeljkov je podsetio i na analizu medija koju je izradila CRTA a koja pokazuje da su u proteklih godinu dana, u centralnim vestima “Dnevnik 2”, koji je i najgledaniji program RTS-a, predstavnici vladajućih stranaka imali čak 95 odsto vremena.

– Taj se odnos nije promenio uvođenjem gostovanja predstavnika opozicije u jutarnjem i u večernjem “debatnom” programu, jer se segmenti ovih gostovanja u “Dnevniku 2” i ne prikazuju. Drugim rečima, najgledaniji delovi programa javnog medijskog servisa ostali su ekskluzivno dostupni samo predstavnicima vlasti. Samim tim, jedini efekat koji ovakvo “otvaranje” može da ima jeste šminkanje izrazite medijske neravnopravnosti, koja se može i dalje neometano produbljivati pod izgovorom formalnih ustupaka koji su načinjeni – upozorava on.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.