Skelu na Moravi ne može da "vozi" nalog SNS-a 1Foto: FoNet/ Ognjen Stevanović

Direktor JP Srbijavoda Goran Puzović i predsednik opštine Paraćin Vladimir Milićević su pred kamerama i stotinak funkcionera opštine i SNS-a 5. novembra 2020. pompezno pustili u rad skelu na Velikoj Moravi kod sela Trešnjevica, opština Paraćin.

Obojica su u kameru rekli jasno da su oni organizovali da skela ponovo radi, ponovili da prethodna vlast nije „imala sluha za narodne probleme“, da je JP Srbijavode pružilo pomoć…

Ispostaviće se da skela nema nijednu potrebnu dozvolu za rad.

Da su obojica direktno slagala da je sve po zakonu, znajući da je rad skele upravo bio zabranjen posle incidenta sa smrtnim slučajem, zato što nije imala nijednu potrebnu dozvolu.

Ni skelski prelaz zvanično ne postoji, nema ni dokumenata koji moraju da budu na skeli (brodski dnevnik i slično), a ni skeledžija nema položen ispit za upravljanjem plovilom.

Novi incident

Rad skele prethodno je zabranjen od strane državne inspekcije za bezbednost plovidbe novembra 2016. jer je na ovoj i tada nelegalnoj skeli (upravljali i organizovali meštani sela) stradao traktorista tako što je upao u reku.

Tada je državna inspekcija i naložila da se pribave svi papiri.

Skelom su inače godinama upravljali sami meštani, nije bila organizovana kao zvanična linija prevoza na plovnom putu.

Procedura je inače veoma komplikovana i specifična, kako u delu bezbednosti plovidbe, još više u oblasti organizacije komunalne delatnosti.

Tokom izborne kampanje SNS je obećavao brz početak rada skele odmah posle izbora, optužujući „prethodnu vlast“ da je „nezainteresovana za narodne probleme“.

Tom prilikom (predizborno, ali formalno kao direktor JP Srbijavoda) i Puzović je bio na skelskom prelazu i obećavao rad skele u ime Srbijavoda, koje sa ovom (plovilima i komunalnim prevozom) temom nemaju nikakve veze.

Skela je radila dvadesetak dana posle „otvaranja“ uz još jedan incident (još jedan traktor upao u reku, slike se pojavile na društvenim mrežama).

Prema rečima meštana, ponovo se na terenu našla državna Inspekcija za plovne puteve koja je skelu obišla 20. novembra 2020. godine.

Zataškavanje i razotrkivanje

Ovo je sakriveno od očiju javnosti, a opštinske službe nisu odgovorile u zakonskom roku odbornicima na odborničko pitanje postavljeno 11. novembra koje se odnosilo na legalnost rada skele i poštovanje propisa.

Izbegavanje da se dostavi odgovor na odborničko pitanje jasno pokazuje da je lokalna vlast znala da je radila mimo propisa.

Zbog toga su odbornici poslali žalbu povereniku i novi zahtev za dostupnost informacija od javnog značaja ovog puta državnoj inspekciji za bezbednost plovidbe.

Zahtev inspekciji poslat je 7. decembra 2020.

Nova zabrana i prekršajne prijave

Inspekcija je 17. decembra 2020. dostavila odgovor iz koga se vidi da je izlazila na teren, a po slanju zahteva za pristup informacijama od javnog značaja i da je:

Dana 7. decembra donela Rešenje o merama kojima se zabranjuje (ponovo) upotreba skele, jer nema Rešenja o otvaranju skelskog prelaza, za skelu nisu izdate brodske isprave i knjige, nema posade koja je položila ispit (nema skeledžije koji ima pravo da upravlja skelom).

U suštini skela nema nikakve papire, situacija je skoro ista kao kad je zabranjen rad.

Dana 9. decembra inspekcija je pokrenula prekršajni postupak protiv Udruženja Morava – skela Trešnjevica, odnosno zastupnika Jugoslava Radosavljevića (koji je inače odbornik SNS-a u Skupštini opštine Paraćin).

Direktor JP Srbijavode Puzović i predsednik opštine Paraćin Vladimir Milićević, kršeći sve propise, samovoljno, svesni onog što čine (u suprotnom nedorasli poziciji koju zauzimaju), ne obazirući se na opasnost po ljude i imovinu, iz čisto političkih razloga, isključivo u nameri da steknu političke poene za lokalni SNS ugrozili su živote ljudi.

Srećom, neke institucije ove zemlje i dalje funkcionišu, pa uprkos pokušajima da se blamaža zataška to ovog puta nije bilo moguće.

Odgovornost, bar politička, jasno je na odgovornim licima u JP Srbijavode i Opštini Paraćin. U normalnoj zemlji i predsednik opšitne i direktor JP Srbijavoda morali bi da podnesu ostavku ili bar da smene onog ko ih je doveo u ovu tešku zabludu. Naravno Srbija nije normalna zemlja i sve što se može očekivati je hajka na opoziciju koja je sve ovo razotkrila.

Ovo nije kraj

Prevoz skelom inače spada u komunalne delatnosti.

Pravo da se obavlja ovakav prevoz može dodeliti samo skupština opštine, svojom odlukom i to posle procedure dodele prava obavljanja prevoza.

Podrazumeva se javni poziv, usvajanje cenovnika, kao i obavezno potpisivanje ugovora o obavljanju prevoza sa izabranim pravnim ili fizičkim licem.

Prevoznik naravno mora da ispunjava sve zakonske uslove za obavljanje delatnosti.

Nijedan od pomenutih koraka nije sproveden.

Ipak prevoz je organizovan direktno uz znanje i u prisustvu predsednika opštine koji je u izjavi za televiziju potvrdio da je opština pomogla i dozvolila da skela radi.

Prekršeni su svi članovi Zakona o komunalnim delatnostima koji se odnose na ovu komunalnu delatnost.

Odbornici opozicije upozoravali su lokalnu vlast da je puštanje u rad skele po propisima skopčano sa brojnim problemima.

Upozoravali smo da su nama svojevremeno državne službe pretile teškim kaznama i krivičnim prijavama ako ne sprovedemo sve po zakonu.

Naprednjaci se na to nisu obazirali. Naprotiv, otvaranje skele bio je krunski dokaz njihove uspešnosti i efikasnosti u odnosu na „prethodnu vlast“.

Ispostaviće se, da je ipak sve bilo potpuna prevara i da će skela ipak morati da se „pusti u rad“ redovnim putem, kako je i bilo planirano pre godinu dana kada je ugovorena izrada tehničke dokumentacije za skelu i skelski prelaz, što je i ovog trenutka jedino od dokumentacije što postoji vezano za skelski prelaz kod Trešnjevice…

Autor je lider opozicione odborničke grupe Sigurno napred

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari