Vanredno stanje zaustavilo stranačku, ali ne i promotivnu kampanju 1

Organizacija Transparentnost Srbija zabeležila je povećanje promotivnih funkcionerskih aktivnosti u periodu „suspendovane izborne kampanje“, dodeljivanjem donacija i davanjem izjava. U ovom vidu promocije prednjačili su Aleksandar Vulin, Zoran Đorđević, ali i Aleksandar Vučić.

Izborna kampanja zvanično je započela 4. marta a obustavljena 15. marta. Kako navodi Zlatko Minić, saradnik ove organizacije, ovaj vremenski period nije dovoljan za stvaranje precizne statističke slike i njenog upoređivanja sa ranijim izbornim periodima.

Ipak, naglašava Minić, monitoring je pokazao da je funkcionerska kampanja bila vidljivija od stranačkih aktivnosti.

Tako je predsednik Srbije Aleksandar Vučić za taj kratak period položio dva kamena temeljca i organizovao posetu  fabrici „Krušik“- uz masovno okupljanje zaposlenih. Naspram toga, imao je samo jednu stranačku aktivnost kao partijski lider – posetu jednoj privatnoj firmi i susret sa kandidatkinjama za poslanice sa liste SNS.

Nisu izostale ni njegove izjave o državnim pitanjima, od kojih su neka bila van njegove nadležnosti, ali ni njegova dramatična obraćanja naciji.

Uvođenje vanrednog stanja i epidemija virusa korona, izmenila je ponašanje i aktivnosti funkcionera. U periodu „suspendovane izborne kampanje“, odnosno od 16. marta do 10. maja primećeno je povećanje promotivnih funkcionerskih aktivnosti, navodi Zlatko Minić.

One su obuhvatale izjave i saopštenja povodom virusa i dodele donacija, ali je bilo i poseta gradlištima, rečeno je na ovoj konferencji koja je održana putem Interneta. 

U ovakvim aktivnostima prednjačio je ministar odbrane Aleksandar Vulin, koji je za 56 dana ove suspendovane kampanje, imao 91 aktivnost od kojih je 52 označeno kao promotivno. To je povećanje od 200 posto u odnosu na njegove promotivne aktivnosti u toku prošle godine.

Izdvajaju se i ministar za rad, boračka i socijalna pitanja Zoran Đorđević sa 28 promotivnih aktivnosti, i Aleksandar Vučić sa 11.

Đorđević je imao dosta donatorskih aktivnosti, od kojih se izdvaja njegovo lično raznošenje paketa pomoći socijalnim ustanovama, uz davanje izjava i fotografisanje.

Transparentnost Srbija pratila je i rad lokalnih funkcionera u gradovima Beograd, Novi Sad, Niš, Šabac, Novi Pazar.

Najviše promotivnih aktivnosti imao je zamenik gradonačelnika Zoran Vesić – 26, predsednik opštine Zemun Dejan Matić imao ih je 11, a gradonačelnici Šapca i Novog Pazara Nebojša Zelenović i Nihat Biševac obavili su po 10 ovakvih aktivnosti.

Kako navode iz ove organizacije, iako praćenje prisustva funkcionera u medijima obavlja organizacija Birodi, Transparentnost Srbija primetila je da su funkcioneri često govorili i o stvarima van njihove nadležnosti (kao što su pitanja o borbi protiv covid 19), samo kako bi dobili više prostora u medijima.

Minić naglašava da su saopštenja postala bitan element oglašavanja u ovom periodu. Kako on navodi, tokom prve četiri nedelje vanrednog stanja na sajtu grada Beograda zabeleženo je 35 vesti o gostovanjima i izjavama Gorana Vesića.

Ova organizacija je tokom 9. marta pratila centralne informativne emisije na pet televizija: RTS, N1, Prva, Studio B i TV Pink.

O Aleksandru Vučiću bilo je 11 priloga, u trajanju od ukupno 2.580 sekundi. Izdvaja se njegova izjava u Krušiku, koju je TV Pink prenela u trajanju od 25 minuta. U poređenju sa predsednikom, Ana Brnabić je dobila 105 sekundi, a ministar prosvete Mladen Šarčević 180.

Vanredno stanje zaustavilo stranačku, ali ne i promotivnu kampanju 2

Kako navodi programski direktor organizacije Transparentnost Srbija Nemanja Nenadić, u ovom periodu, izostale su reakcije određenih državnih organa i agencija.

Nova pravila koja je doneo Savet REM-a i dalje nisu obavezna za privatne TV stanice, već samo za javni servis, a takođe ne obuhvataju javnost podataka o uslovima oglašavanja i cenovnik tih usluga.

Agencija za borbu protiv korupcije se nije oglašavala u vezi sa pojedinim spornim situacijama koji mogu biti u vezi sa njenim nadležnostima. Nenadić  kao primer navodi gašenje preko 8.000 Tviter naloga koji su korišćeni za promociju SNS-a, a Agencija nije ispitala finansiranje ovakvih aktivnosti.

– Potrebno je da državni organi preuzmu svoj deo posla, zaključio je Nenadić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari