zaštita privatnostiFoto: GOLFX / Shutterstock.com

Zaštita ličnih podataka vozača koje prikupljaju proizvođači automobila je na zabrinjavajuće niskom nivou, ustvari, može se reći da ona praktično ni ne postoji, prenosi Jutarnji list.

Poražavajuće istraživanje neprofitne organizacije „Mozilla Foundation“ otkriva da vlasnici automobila nemaju gotovo nikakvu kontrolu nad prikupljenim ličnim podacima.

„Čini se da je većina automobila u potpunosti izbegli kontrolu zaštite privatnosti vlasnika i stvarno se nadam da možemo to da popravimo jer je zaštita podataka zaista loša“, rekla je Džen Kaltrajder, koja je bila na čelu tima koji je napravio istraživanje.

“Automobili imaju mikrofone i ljudi u njima vode razne osetljive razgovore. Isto tako, oni imaju kamere okrenute prema okruženju, ali i prema putničkoj kabini. Osim ako se ne odluče za stariji polovni automobil, kupci nemaju puno opcija, kada je u pitanju zaštita privatnosti“, kaže Kaltrajder.

Automobili su dobili najlošiju ocenu za privatnost među više od desetak kategorija proizvoda – uključujući uređaje za praćenje fizičkih performansi tokom treninga, aplikacije za reproduktivno zdravlje, pametne zvučnike i druge kućne uređaje koji su povezani na internet.

Niti jedna od 25 automobilskih marki čije su izjave o privatnosti pregledane nije ispunila minimalne standarde privatnosti.

Čak 19 proizvođača automobila tvrdi da mogu da prodaju vaše lične podatkePolovina od njih će podeliti vaše podatke s Vladom ili drugim telima za sprovođenje zakona „na zahtev“, i to bez sudskog naloga.

Samo Reno i Dačija nude vozačima mogućnost brisanja podataka.

„Većina automobila danas je postala uređaj za prisluškivanje na točkvovima“, rekao je Albert Foks Kan, saradnik za tehnologiju i ljudska prava u Karovom centru za politiku ljudskih prava na Harvardu.

„Elektronika za koju vozači plaćaju sve više novca prikuplja sve više podataka o njima i njihovim saputnicima. Radi se o invazivnom pretvaranju privatnosti vlastitog automobila u prostor za nadzor“, zaključio je Kan.

BONUS VIDEO:

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari