Kombi Alana Forda krstari putevima 1Foto: Muzej Jugoslavije

Amel Bećirević iz Sanskog Mosta ponosni je vlasnik starog vatrogasnog kombija, proizvedenog sada već daleke 1979. godine, a svoga ljubimca originalno je ukrasio motivima iz Alana Forda, omiljenog stripa.

Bećirević kaže kako je svoga ljubimca rekonstruisao pre pet godina, od kada se jednostavno ne može rastati od njega, pa ga je iz rodnog grada povezao u Sloveniju, gde se u međuvremenu zaposlio, pišu Nezavisne.

Inače, on je osnivač oldtajmer kluba u gradu na Sani, a u „deželi“ se udružio s tamošnjim vlasnicima i ljubiteljima oldtajmera i učestvuje na mnogobrojnim izložbama i druženjima.

„Svuda sam dobrodošao i svi su oduševljeni mojim mališanom, a ljudima se posebno sviđaju motivi iz Alan Forda. Nekako, to je strip koji je obeležio naše odrastanje u bivšoj Jugoslaviji, nema ko se od nas nije smejao avanturama grupe TNT i ovim smešnim antiherojima, pa sam i ja poželeo da ga na ovakav način promovišem“, kaže Bećirević.

Objašnjava kako se radi o vozilu proizvedenom u nekadašnjem IMV-u, kako se nekada skraćenicom zvala Industrija motornih vozila iz slovenačkog Novog Mesta.

Havarisano vozilo kupio je u Sloveniji, potom uvezao u Bosnu i Hercegovinu i potpuno restaurirao.

„Ovo je bio vatrogasni kombi i zanimljivo je kako se pre nekoliko decenija u bivšoj Jugoslaviji proizvodio za potrebe komunalnih službi. Želja mi je bila da ga nabavim i restauriram po svom ukusu“, objašnjava Bećirević.

Ističe kako je uložio dosta vremena, energije i sredstava kako bi kombi vozilo uredio, ugradio je u njega mini-kuhinju i garderober, stolić na rasklapanje, muzički uređaj sa dva zvučnika, te pretvorio ovog simpatičnog „mališana“ u putujuću kućicu, kojom najčešće saobraća na relaciji Slovenija – Bosna i Hercegovina.

Zanimljivo je kako je pomenuti kombi u nekadašnjoj jugoslovenskoj automobilskoj industriji bilo odgovor na čuvene „Folksvagenove“ transportere, koji su slavu stekli za vreme hipi pokreta, kada su bili omiljeno prevozno sredstvo muzičara.

IMV je ovo vozilo proizvodio po licenci nemačke kompanije DKW za tržište, ali i namenski za potrebe servisnih službi, kao i putničkog prevoza.

Proizvodnja ovih vozila ugašena je na nekadašnji Dan mladosti, 25. maja 1988. godine, nakon proizvedenih nešto više od 60.000 primeraka.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.