Luksemburg ima najviše automobila po stanovniku u EU 1Foto: Pixabay/PDPics

Luksemburg već 30 godina beleži najveću stopu motorizacije među članicama EU, saopštio je danas Eurostat, na Svetski dan bez automobila.

Luksemburg je 2019. godine imao 681 putnički automobil na 1.000 stanovnika. Gotovo petina automobila koji se voze u Luskemburgu je mlađa od dve godine.

Treba uzeti u obzir da na taj broj možda utiče činjenica da prekogranični radnici, koji nisu stanovnici Luksemburga, koriste službene automobile registrovane u toj zemlji.

Na drugom mestu je Italija, sa 663 automobila na 1.000 stanovnika, zatim Kipar (645), Finska i Poljska (642).

Najmanje automobila na 1.000 stanovnika imaju Rumunija (357), Letonija (381) i Mađarska (390).

Nemačka je 2019. imala najviše registrovanih putničkih automobila, 48 miliona, a iza nje su Italija sa 40 miliona i Francuska sa 32 miliona.

Od 2015. godina najveći rast u broju registrovanih automobila zabeležen je u Rumuniji, za 34 odsto, zatim u Litvaniji, Mađarskoj, Slovačkoj i Poljskoj.

Bugarska je jedina članica EU u kojoj je 2019. registrovano manje automobila u odnosu na 2015, i to za 11 odsto.

Poljska je 2019. imala najveći procenat automobila „starijih“ od 20 godina, 37,9 odsto. Iza nje su Estonija (31,5 odsto), Finska (26,9 odsto) i Litvanija (22,6 odsto).

Udeo novijih automobila, „mlađih“ od dve godine, bio je najveći u Irskoj (28,8 odsto), Luksemburgu (23,7 odsto), Belgiji (22,9 odsto) i Danskoj (22,6 odsto).

Neke zemlje EU su proteklih godina nudile subvencije za kupovinu novih automobila sa malim emisijama gasova, što je uticalo na prosečnu starost automobila u pojedinim zemljama.

Iako je ukupan broj automobila povećan u gotovo svim članicama EU tokom proteklih pet godina, automobili na alternativna goriva, kao što su hibirdna kola, i dalje čine mali procenat.

Procenat novih automobila koja koriste alternatvina goriva bio je najveći u Holandiji (14 odsto), Irskoj (12,6 odsto) i Poljskoj (11,7 odsto).

Najveći udeo novih automobila na benzin registrovan je u Holandiji, Finskoj i Estoniji, a Hrvatska, Litvanija i Irska su imale najveći procenat dizel vozila.