Najčešći razlozi zbog kojih se ljudi odlučuju na kupovinu novog automobila u Srbiji 1Foto: Beta/Dragan Gojić

U okviru online manifestacije koju organizuje pod nazivom Dani novih vozila, sajt Polovni automobili realizovao je istraživanje o kupovini novih vozila. Istraživanje je obuhvatilo analizu prodaje novih automobila u prvom kvartalu tekuće godine, kao i anketu koja je obuhvatila 7.698 ispitanika, posetilaca sajta koji su u potrazi za novim ili polovnim automobilom.

Kakva je prodaja novih automobila i šta se kupuje?

Prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“-om, u prvom kvartalu tekuće godine prodato je 5.019 novih automobila, približno isto kao u posmatranom periodu prethodne godine, kada je ovaj podatak iznosio 4.997. Kada ovakve rezultate uporedimo sa prvim kvartalom 2020. godine primetan je rast prodaje u tekućoj godini od 11 odsto. Navedeni podaci nedvosmisleno ukazuju na oporavak tržišta novih automobila od inicijalnog udara pandemije.

Ipak, veoma je značajno imati u vidu i podatke iz 2019. godine, kada tržište još uvek nije bilo izmenjeno, te na osnovu takvog poređenja može dobiti realnija slika stanja. Prodaja novih vozila u prvom kvartalu tekuće godine je za svega dva odsto manja u odnosu na isti period 2019. godine, te možemo zaključiti da su ovakvi rezultati gotovo dostigli one iz perioda pre pandemije.

Najčešći razlozi zbog kojih se ljudi odlučuju na kupovinu novog automobila u Srbiji 2

Kada je reč o gorivu, kupci novih automobila su i u prvom kvartalu ove godine najviše kupovali benzince – čak 60 odsto prodatih novih automobila. Na drugom mestu je dizel sa 19,82 odsto, dok su hibridna vozila treća po prodaji (15,06 odsto).

Najprodavaniji brend novih automobila i u tekućoj godini je Škoda, a redom slede Toyota, Hyundai, Fiatt i Dacia.

Zbog čega se kupci odlučuju za kupovinu novog automobila?

Više od 75 odsto ispitanika nikada do sada nije kupilo novi automobil. Međutim, čak 30 odsto anketiranih u istraživanju sajta Polovni automobili planira kupovinu novog automobila u budućnosti. Kada je reč o vremenskom periodu, najveći broj njih navelo je da kupovinu novog automobila planira u narednih pet godina (36 odsto), zatim u narednih godinu dana (27,1 odsto) i naredna tri meseca (14,5 odsto).

Najčešći razlozi zbog kojih se ljudi odlučuju na kupovinu novog automobila u Srbiji 3

Ispitanici koji planiraju kupovinu novog automobila u okviru ankete otkrili su i razloge zbog kojih su se opredelili za novo, a ne polovno vozilo. Najčešće naveden razlog koji je obeležilo više od 40 odsto ispitanika jeste da pri kupovini novog automobila nema potrebe za dodatnim ozbiljnim ulaganjima. Za nov automobil kupci se odlučuju i zbog sigurnosti u pogledu tehničku ispravnost novog automobila (39,2 odsto), fabričke garanciju (32,9 odsto), sigurnijeg izbora i kupovine (27,9 odsto), lakše kasnije prodaje (21,8 odsto), veće bezbednosti (21,8 odsto).

Najčešći razlozi zbog kojih se ljudi odlučuju na kupovinu novog automobila u Srbiji 4

Sa druge strane, istraživanjem je ispitano i zbog čega gotovo 70 odsto kupaca ne planira kupovinu novog automobila u budućnosti, već se pre opredeljuje za polovni. Među razlozima izdvajaju se nedostatak finansijskih sredstava za kupovinu novog automobila (66,2 odsto) i brže gubljenje na vrednosti novog vozila (35 odsto).

Najčešći razlozi zbog kojih se ljudi odlučuju na kupovinu novog automobila u Srbiji 5

Koliko novca su kupci spremni da izdvoje za kupovinu novog automobila?

Najveći broj ispitanika planira kupovinu povoljnijeg novog automobila – do 13.000 EUR (26,5 odsto). Zatim sledi cenovni rang od 13.000 do 15.000 EUR (21,7 odsto), te cenovni rang od 15.000 do 20.000 EUR (19,8 odsto).

Dani novih vozila

Oni koji planiraju ili samo razmišljaju o kupovini novog automobila, od 10. maja do 10. juna mogu da posete online manifestaciju Dani novih vozila na sajtu Polovni automobili i pogledaju aktuelnu ponudu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.