Foto: Pixabay / Free-Photos

Naulnici su „poželjnost“ muških i ženskih korisnika utvrdili na temelju broja poruka koji je gotovo 200.000 korisnika primilo od osoba suprotnog spola tokom mesec dana korišćenja „popularnog besplatnog servisa za upoznavanje“. Istraživanjem su takođe otkrili jesu li osobe koje su slale poruke poželjne na osnovu istih kriterijuma.

„Dobni gradijent za žene nas je definitivno iznenadio – i s obzirom na to da je stabilno padao od 18. pa sve do 65. godine i s obzirom na to koliko je strmo padao“, rekla je Elizabeth Bruch, profesorika psihologije na Univerzitetu u Mičigenu i autorka studije.

The New York Times piše da ta studija nipošto nije anomalija. Naime, servis za upoznavanje OkCupid objavio je 2010. godine da se njihovi muški članovi od 22 do 30 godina gotovo isključivo fokusiraju na partnerke koje su mlađe od njih. „Prosečni 30-ogodišnjak jednaku količinu poruka pošalje tinejdžerkama i ženama svojih godina“, napisali su tada iz OkCupida u svom blogu.

Iz OkCupida su takođe rekli da muškarci, kako stare, traže sve mlađe i mlađe devojke, dok u većini slučajeva neće prihvatiti da je njihova devojka starija od njih. „Muška opsednutost mladošću iskrivljuje proces upoznavanja partnera“, zaključili su iz OkCupida.

Studija u časopisu Science Advances nije iznenadila razvojnu psihologškinju Michelle Drouin jer se poklapa s evolucijskim teorijama parenja koje kažu da mladost sugeriše plodnost. Doktorka nauka Drouin rekla je da postoje teorije koje kažu da su muškarci jednostavno manje zainteresovani za moć zarađivanja i moć uopšteno te da su više zainteresovani za fizičku privlačnost.

Kad smo već kod moći zarađivanja, Bruch je otkrila da muškarčeva privlačnost raste kako raste i njegov stepen obrazovanja. Što se žena tiče, njima privlačnost raste sve do prvostepene diplome. Ako se nastave obrazovati, tada im privlačnost čak i pada. Prema podacima iz Sjedinjenih Američkih Država iz 2018. godine, na fakultetima sada ima više žena i one stiču više diploma od muškaraca. „Preference i dostupnost partnera verovatno stoje iza uzorka koji smo objavili u našem članku“, pojasnila je.

Drouin kaže da to verovatno postoji verovanje da visoko obrazovane žene više rade te da zbog toga imaju manje vremena za veze i porodicu. Međutim, ona naglašava da osobe koje žele partnera upoznati preko interneta i aplikacija tamo ispoljavaju svoje težnje te da se te težnje neretko razlikuju od njihovih želja u pravom životu.

Studija je otkrila da je 25 odsto korisnika poruke poslalo osobama koje su bile poželjnije od njih. Ti podaci predstavljaju „realnost preferencija upoznavanja“, odnosno kako Drouin kaže, ti su ljudi poželeli upoznati nekoga ko je izvan njihove lige. Pravo stanje upoznavanja najčešće ne odgovara tome. „Te su poruke jednake kao i kockanje na automatima. Mala investicija u nadi da će profit biti ogroman. Zašto ne bi sebi dali šansu da pobede“, rekla je.

„U pravom svetu, žena s magistraturom koja zna koji vam je najdraži deo vaše najdraže knjige, govori nekoliko stranih jezika i otkrije kako se leči neka retka bolest može biti nedvosmisleno privlačna“, rekla je Drouin. „Poput, recimo, Amal Clooney.“