Foto: Pixabay / StockSnap

S obzirom na dostupnost brze hrane, nove generacije pate od nedostatka nutrijenata, a rezultat su brojne bolesti. Međutim, često ne obraćamo pažnju na ishranu dok nas nešto drastično ne pokosi, poput srčanog udara ili karcinoma. A istina je da ishod možete započeti menjati još danas eliminišući najtoksičniju hranu s vašeg tanjira.

1. Margarini koji sadrže trans masti

Godinama je maslac bio neprijatelj, ali istraživanja su potvrdila da zapravo treba da se pazimo margarina koji je napravljen od biljnih ulja koja su bogata trans mastima. Iako renomirani proizvođači više ne proizvode margarine koji sadrže trans masti, i nisu svi margarini jednaki po kvalitetu, neki još sadrže taj štetni sastojak. Zato uvek proverite deklaraciju na proizvodu. Visoka temperatura u procesu prerade ulja, koju neki proizvođači još koriste, uništava u njima vitamine i antioksidante i nastaju slobodni radikali koji mogu izazvati velika oštećenja u ćelijama, a brojna istraživanja povezala su trans masti s nastankom bolesti srca i raka.

2. Gazirana pića

Gazirana pića, pa čak i njihove dijetalne varijante debljaju, te povećavaju rizik od karcinoma, srčanog i moždanog udara, dijabetesa i osteoporoze. U Americi, na primer, pola države konzumira najmanje jedno gazirano piće dnevno.

3. Mesne prerađevine

Od salame do hot-doga, prerađeno meso poslednjih godina privuklo je negativnu pažnju posebno od strane udruženja koje se bave obolelima od raka, a posebno raka debelog creva.

Zapravo, američki institut za istraživanje karcinoma poručuje kako samo jedan hot-dog dnevno povećava šansu za rak creva za 21 odsto. Te prerađevine sadrže sintetičke hemikalije i toksične konzervanse.

4. Obične žitarice koje jedemo za doručak

Svako ih voli, lako ih je napraviti, ali uglavnom su nezdrave. Jedu ih milioni dece svakodnevno, ali većina žitarica nakrcana je šećerom, a navodno sadrže ‘nezdravu’ količinu vitamina A, cinka i niacina.

5. Čips od krompira

Bogat je masnoćom, soli i kalorijama, a može itekako dovesti do debljanja ako se konzumira na dnevnoj bazi. Druga briga je holesterol jer je čips pržen u dubokom ulju i to u trans mastima.

6. Zapakovana peciva

Puno je lakše zgrabiti kutiju keksa nego naterati mamu da napravi slavni recept s zobenim pahuljicama i grožđicama, ali zdravo nije nikako. Puna su hidrogenizovanh ulja, poput palminog, što povećava unos trans-masti u organizam. I šećer je velika briga koja dovodi do brojnih bolesti.

7. Bezmasni proizvodi

Od jogurta do mleka, bezmasni proizvodi postali su hit ali od tada naučnici neprestano otkrivaju istinu o njihovim posledicama na zdravlje. Označeni su kao zdravija alternativa, ali mast se zamenjuje šećerom, veštačkim zaslađivačima, visokim udelima fruktoze ili kukuruznog sirupa. Zapamtite – masnoća vam nije neprijatelj – masnoća vam je potrebna kako biste nahranili um i telo. Samo je bitno koju vrstu masti koristite.

8. Pomfrit

Ko ne voli pomfrit? Slani i slasni krompirići imaju samo jedan problem – grozni su za vaše zdravlje. Mala porcija sadrži od 200 do 340 kalorija, a veće porcije i po 700. Uz to je pečen u nezdravim uljima što zatvara vaše arterije. Treba li reći više?

9. Sladoled

Sladoled je punomasni proizvod i trebalo bi pokušati živeti bez njega. Ako jedete po jednu kuglicu dnevno reskirate visok holesterol i dijabetes. Napravite sami domaći sladoled od voća i jogurta.

10. Sir

Svako voli sir uprkos visokom nivou kalcijuma, pun je masti i može dovesti do neželjenog nakupljanja kilograma. Uz to u prodavnicama se mogu naći prerađevine koje su pune aditiva koji potencijalno uzrokuju rak.

11. Crveno meso

Zapadni svet jede previše svinjetine, jagnjetine i govedine što povećava rizik od karcinoma. Ovo meso teško je probavljivo, a da ne pominjemo farme na kojima životinje žive u groznim uslovima gde ih tove antibioticima i hormonima.

12. Brza i pržena hrana

Bilo da jedete čips ili pohovano meso, sve što se radi u nezdravom ulju je definitivno najsmrtonosnija hrana. Ako pržite više od četiri puta sedmično rizikujete nakupljanje kilograma puno više nego da to činite dva puta ili manje. Ako pak pržite hranu šest puta nedeljno povećavate rizik od srčanog udara za 41 odsto.

13. Beli hleb

Rafinirane žitarice su sve samo ne dobre za organizam. Naime, belo brašno nema nutritivnih vrednosti, nalazi se visoko na glikemijskoj lestvici, te podiže nivo šećera u krvi i unošenjem belog brašna rizikujete dijabetes.

14. Kokice iz mikrotalasne

Verovatno ste dosad malo čuli o dijacetilu, ali ova hemikalija se koristi za dobijanje maslaca u kokicama za mikrotalasnu i jedan je od glavnih krivaca za uništavanje ćelija koje štite mozak te potiče razvoj Alchajmerove bolesti. Da ne pominjemo ambalažu kojoj je dodana perfluorooktanska kiselina (PFOA) koja je prisutna i u teflonu i koju se povezuje s rizikom neplodnosti kod žena i povećanim rizikom od određenih oblika raka kod oba pola. Radije napravite kokice na vrućem vazduhu i začinite zdravim začinima.

15. Voćni sokovi

Verovali ili ne, voćni sokovi su smrtonosna hrana zbog visoke koncentracije fruktoze. Krcati su šećerom i ne samo da povećavaju rizik od dijabetesa kao i masnoće na stomaku. Umesto njih, konzumirajte vodu u koju je dodano malo voća.

16. Energetska pića

Mnogi potežu za energetskim pićima kako bi podigli energiju, ali ona su puna surkoze, glukoze i kofeina. To su kokteli puni hemikalija i umesto njih posegnite za zelenim čajem koji je antioksidans.

Ako smanjite unos ovih 16 namirnica, drastično ćete smanjiti rizik od bolesti. Samo treba da krenete u akciju, i to već danas.