Postoji mudar razlog zašto se povrće i voće nalazi odmah na ulazu u radnju: Trik na koji pada svaki kupac 1Foto: Shutterstock / Ekaterina Pokrovsky

Odlazak u trgovinu po nekoliko neophodnih potrepština redovno se završi s puno većim iznosom potrošenog novca nego što je to bilo planirano. Pozicioniranje namirnica ima velike veze sa tim.

Ako ste ikada ušli u supermarket po jedan artikal i izašli s kolicima punim stvari, niste jedini. Trgovine mešovitom robom imaju mnoštvo pametnih načina da navedu kupce da potroše više novca, piše Mental Floss.

Na primer, nije slučajnost da su skuplji artikli obično na policama tačno u nivou očiju. Takođe, nije uzalud to što se mnoge cene završavaju s 99. Budući da smo navikli da čitamo s leva na desno, naši mozgovi u osnovi ignorišu 99 i zaokružuju cenu. Umesto da nešto što košta 299,99 dinara smatramo 300 dinara, verojatnije je da ćemo se osećati kao da košta 200 dinara.

Planovi supermarketa su takođe strateški—i postoji razlog zašto se koji odeljak s proizvodima tako često nalazi spreda. Kada uđete u prodavnicu, teško je propustiti priliku da napunite svoju korpu šarenim voćem i povrćem, koji blistaju od vode koja ih čini posebno svežim. Često prskanje vodom takođe doprinosi i njihovoj težini, a samim tim i većoj ceni.

Svaki odeljak s proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvetljen, tako da sve izgleda bolje u radnji nego kada to donesete kući. Gotovo svaki supermarket zna da ćete kupovati više, ako mogu da vam poteraju vodicu na usta – rekao je Pako Anderhil, autor knjige Why We Buy: The Science of Shopping, za Chicago Tribune još 2010. godine.

Kako tvrdi Anderhil, pekarski deo je obično blizu vrata iz istog razloga. A ako je prva stvar koju ćete da učinite da napunite korpu  krastavcima, hrskavim jabukama i drugim hranljivim opcijama, možda ćete osećati da imate pravo da pokupite nešto manje zdravo za jelo dok dalje prolazite kroz prostor trgovine.

Supermarketi imaju metode koje će vas naterati da pokrijete što je više moguće odela prilikom kupovine. Jedan od njih je postavljanje odela s mlečnim proizvodima u zadnji deo prodavnice, tako da će svaki kupac s mlekom, jajima, maslacem ili nekim drugim osnovnim mlečnim proizvodom na svojoj listi morati da prođe pored mnoštva drugih odela na svom putu.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari