Prodaja plazma ekrana (PDP) je počela da gubi trku sa ekranima od tečnih kristala (LCD). Kao rezultat toga očekuje se da PDP zarada dostigne svoj vrhunac sledeće godine i da od 2009. počne da pada.
Dosadašnji dobri rezultati su bili posledica, pre svega, nižih cena na šta su uticali brojni faktori, među kojima je jedan i upravo konkurencija sa LCD.

Prodaja plazma ekrana (PDP) je počela da gubi trku sa ekranima od tečnih kristala (LCD). Kao rezultat toga očekuje se da PDP zarada dostigne svoj vrhunac sledeće godine i da od 2009. počne da pada.
Dosadašnji dobri rezultati su bili posledica, pre svega, nižih cena na šta su uticali brojni faktori, među kojima je jedan i upravo konkurencija sa LCD. Prognoze govore da će plazma ekrani ove godine zaraditi 8,6 milijardi dolara (skok od 11,8 odsto u odnosu na 7,7 iz 2006.) i potom da naprave još jedan skok od 18,5 odsto iz 2008. godine, u odnosu na ovu, kada će imati zaradu od 10,2 milijarde. Potom sledi pad na 8,7 milijardi dolara zarade 2011.
Naravno, proizvođači plazma ekrana sigurno neće tako lako prepustiti tržište LCD, ali zato će morati dodatno da unapređuju svoj proizvod, kao i da i dalje obaraju cene.
Trenutno je Matsushita glavni svetski PDP lider sa 31,5 odsto tržišta. Sledi LG sa 24,7 odsto, pa Samsung sa 22,9 odsto. U prvih pet su još Fujitsu Hitachi sa 14 odsto i Pioneer sa 6,8 odsto.
Inače, od jula meseca LCD televizori su u SAD postali šampion tržišta. Kupci ove uređaje vide kako bolje i lakše za rukovanje, ali je svakako pomoglo i obaranje cena.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari