Zdrave zamene za kafu 1Foto: Pixaby/fancycrave1

Oni koji piju crni i zeleni čaj takođe unose kofein. Ukupno oko 60 biljaka sadrži kofein u sebi.⁣

Kofein se brzo resorbuje u organizmu kroz zid želuca i tankog creva, većina već u prvih 45 minuta od poslednjeg gutljaja.⁣

Ako pijete dosta kafe onda verovatno imate stalno kofeina u sebi. Kada popijete ili pojedete nešto što sadrži kofein, pola će nestati nakon pet do šest časova, do tada ćete verovatno uneti još. Kofein izaziva zavisnost, ima apstinencijalne simptome.⁣

Čim kofein stigne u krvotok on počinje da deluje. On u mozgu zauzima mesto molekulu koji je odgovoran za osećaj potrebe za snom. Što znači da bi nas kofein držao budnim ako bismo bili pospani. Takođe, sužava krvne sudove mozga, pa srce mora da pumpa jače i brže.

Zdrave zamene za kafu 2
Foto: Pixabay/acekreations

On takođe podstiče stvaranje adrenalina, hormona koji se proizvodi kada smo uplašeni ili uzbuđeni. To još više ubrzava rad srca i time povećava nivo šećera u krvi. Vremenom se telo navikne i morate da ga uzimate samo da biste funkcionisali.

Kofeinska apstinencija vas čini jako pospanim, a kako se krvni sudovi u mozgu ponovo šire javlja se glavobolja. Krvni pritisak pada što vas čini omamljenim i eto razloga za još jednu šoljicu.

Pravilan unos kofeina i zamena za njega

Moj savet je jedna šoljica dnevno do podneva, bez zaslađivača i dodataka mleka i naravno uz čašu vode.

Zdrave zamene za kafu 3
Foto: Pixabay/jsbaw7160

Postoje zamene za kafu koje će vam pomoći da lakše pregrmite period bez kofeina i to su:⁣

zeleni čaj – sadrži manje kofeina od kafe što znači da će vas razbuditi ali bez štetnih efekata.

kafa od cikorije – ukus je sličan kafi, ali ne sadrži kofein⁣.

zeleni smuti – eksperimentišite sa povrćem, odličan je ujutru jer će vam dati dosta energije a sadrži vitamine i antioksidanse⁣.

čaj od đumbira – daje vam više energije od kafe, ali je to napitak koji se greje pa je savršen za zimska jutra.⁣

inka napitak – napitak od žitarica koji ukusom neodoljivo podseća na nes kafu, ali za razliku od nje ne sadrži kofein.⁣

Autorka je diplomirana nutricionistkinja i Bahova praktičarka.

Više detalja na linku njenog instagram naloga.

close
Zdrave zamene za kafu 4

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.