Šta se događa sa našim telom nakon što prestanemo da jedemo šećer? 1Foto: Pixabay/pasja1000

Svi volimo slatkiše, ali nismo svesni da je šećer veliki neprijatelj našeg zdravlja. Nakon što ga izbacimo iz ishrane, dolazi do značajnih promena.

Prirodni šećeri koji se nalaze u voću, mleku i drugim namirnicama nisu loši, oni su dobri za vaše zdravlje i možete ih konzumirati u većim količinama kroz navedene namirnice.

Eliminišući ih iz ishrane, možete drastično poboljšati svoje zdravlje, a lako ih možete zameniti prirodnim zamenama za šećer kao što su med, stevija ili javorov sirup.

Naravno, lakše je reći nego učiniti. Međutim, jedino je važno doneti odluku, a jednostavnim izbacivanjem šećera sprečićete većinu štete koju on izaziva, dok dugoročni efekti mogu biti impresivni, piše Zadovoljna.hr.

Šta se dešava posle prve nedelje?

Nakon što prestanete da konzumirate šećer samo nedelju dana, vašem telu će se desiti jedna od dve stvari.

– Ako je vašim prethodnim načinom života dominirala prerađena hrana, sokovi, gazirani i šećeri, verovatno ćete i dalje biti u fazi detoksikacije.

Na kraju krajeva, šećer je zavisnost i ne možemo se osloboditi većine zavisnosti osim ako prvo ne doživimo određene simptome i ne prođemo kroz krizu. U prvoj nedelji, a ako ste jeli mnogo šećera, zatim malo duže, možete osetiti želju za šećerom, anksioznost, pa čak i depresiju u ozbiljnijim slučajevima.

Ovi efekti obično nestaju nakon prve nedelje, ali u zavisnosti od nivoa zavisnosti od šećera, mogu potrajati još nedelju ili dve.

– Ako je vaš unos šećera umereniji i prešli ste na ishranu bogatu proteinima, vlaknima i zdravim mastima, trebalo bi da počnete da se osećate prilično dobro već posle sedam dana.

Bićete manje tromi, količina energije tokom dana biće stabilnija, a raspoloženje će vam se popraviti.

Šta posle mesec dana, a šta posle godinu dana?

Posle mesec dana bez šećera, vaša želja za desertima će nestati, a umesto toga će se povećati žudnja za proteinima i lisnatim zelenilom.

Ako provedete celu godinu bez prerađenog šećera, vaše zdravlje će se poboljšati. Vaše telo će se prilagoditi da funkcioniše na esencijalnim hranljivim materijama, a najverovatnije ćete izgubiti i kilograme.

Imajte na umu da kao deo takvog načina života možete s vremena na vreme da se počastite nečim slatkim. Cilj je da se većinu vremena hranite zdravo, ali ako u svoju ishranu ubacite povremene „slatke izuzetke“, to ne bi trebalo da vam smeta.

Ako odlučite da prihvatite izazov i odbacite šećer, ovo su pozitivne promene koje će vam se desiti kao rezultat.

1. Vaša telesna težina će se stabilizovati

Zavisnost od šećera je stvarna. Što ga više konzumirate, to više želite, posebno ako konzumirate mnogo prerađenih šećera koji se nalaze u masnoj i brzoj hrani i obrocima sa visokim sadržajem ugljenih hidrata. Ako „skinete“ šećer, vaše telo će vam biti zahvalno jer neće morati da se bori sa neželjenim dodatnim kalorijama. U početku ćete osetiti veliku želju za slatkišima, ali kada se vaše telo očisti od veštačkih šećera, prestaćete da osećate stalno glad, izgubićete kilograme i vaša težina će se stabilizovati.

2. Imaćete više energije

Kada smo umorni, često konzumiramo hranu ili energetska pića koja sadrže velike količine šećera jer želimo da nas nešto brzo „pokupi”. Ironično je to što zapravo oduzimamo telu potrebnu dozu energije. Naime, sav šećer koji unosimo blokira sposobnost našeg tela da održava energiju na maksimalnom nivou. Zato, kada ste umorni, nemojte posezati za čokoladama ili pićima sa puno kofeina i šećera. Na ovaj način ćete izbeći velike uspone i padove šećera u krvi zbog kojih se zapravo osećate umorno.

3. Koža će vam biti zdravija i ljepša

Nije tajna da šećer pogoršava akne i prištiće, a često ih i uzrokuje. Ako ih se ne možete riješiti uz svesrdnu pomoć kozmetičara i krema, razmislite o tome da eliminirate šećer iz prehrane jer je moguće da vaš problem s prištićima zapravo dolazi iznutra. Mnogi ljudi koji su to napravili potvrđuju da im je koža brzo postala čišća, ljepša i zdravija.

4. Probava će vam postati redovita

Naš probavni sustav najviše voli hranu s puno vlakana i minimumom teških namirnica u koje spada i šećer. Već će i drastično smanjivanje konzumiranog šećera učiniti veliku razliku u vašem probavnom sustavu. Želudac i crijeva lakše će probavljati sve što jedete i češće ćete imati stolicu, a bolan zatvor postat će samo sjećanje.

5. Prestat ćete željeti šećer

Vjerovali ili ne, možete se riješiti želje za slatkim, a u tome će vam pomoći upravo izbacivanje šećera. Nakon nekog vremena vaše omiljene čokolade mogle bi vam postati previše slatke, a najviše ćete uživati u okusu voća i prirodnim šećerima koji se nalaze u njima. Kada nakon mjesec-dva probate zalogaj svoje omiljene torte, iznenadit će vas koliko je zapravo slatka.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.