Site name

Francuska uvodi nove subvencije za elektroautomobile

Francuska vlada namerava da uvede nove subvencije kako bi stimulisala kupce automobila da se ubuduće odlučuju za vozila sa elektro pogonom, a ne za one sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

5

Piše: N. D.

Pariz 18. septembar 2017. 22:15

Foto: EPA/ CLEMENS BILAN

Plan predviđa postepeno smanjivanje broja automobila koja koriste tečno gorivo na francuskim putevima, kako bi konačno ovakva vozila bila u potpunosti eliminisana do 2040. godine.

Francuski ministar za životnu sredinu Nikola Ulo je najavio da će država budžetom za narednu godinu predvideti podsticaje u visini od 500 do 1.000 evra za vozače koji pređu sa sadašnjeg automobila na neki koji manje zagađuje okolinu. To je do povlastica koju su do sada mogle da koriste samo porodice sa niskim primanjima, ali će od sada biti dostupna za sve koji voze automobile na benzin registrovane pre 1997, odnosno dizelaše starije od 2001. godine. U isto vreme, porodicama sa niskim primanjima subvencija će sada biti duplirana, pa će dostići 2.000 evra.

Svi koji odluče da kupe auto na struju dobiće subvenciju od 2.500 evra, kao dodatak na drugu subvenciju od 6.000 evra. Sve to znači da bi u slučaju kupovine jeftinog štedljivog auta, cena mogla da bude skoro pa prepolovljena pojedinim kupcima. U Francuskoj računaju da bi oko tri miliona starih vozila moglo da potpadne pod novu šemu podsticaja, s tim što se vlasti nadaju da će tokom 2018. godine oko 100.000 automobila zapravo i biti zamenjeno uz korišćenje novih povlastica.

povezane vesti

komentari (5)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Gariša iz ns

19. septembar 2017.

Čekam dan kad će se srbistan pridružiti ostatku sveta....

Miki

25. septembar 2017.

Ponovo kapitalisticka igra za opstanak auto industrije. Rezervoar na kolima je bio trajan, mozemo samo da zamislimo koliko ce kostati zamena dotrajalih baterija. Njih nije briga za okolinu, njima se otvara posao snova i ogromnog profita. A ovce nabijene po gradovima se pale

Vukota

29. septembar 2017.

Dok neko ne izmisli normalan akumulator za ta vozila, dzaba bilo..... Krenes na more i posle 150 kilometara malo zastanes da ga napunis, pa pricekas nekoliko sati. kiliko traje put od 500-600 kilometara sa tim vozilima?

Dragan

25. oktobar 2017.

Komentari bez veze,treba malo vise da procitate o novim baterijama,vremenu punjenja i tehnickim karakteristikama pa onda komentarisati a i strucnjaci priznaju da rezerve nafte ima za maksimum 20g.Sta posle

Rajko

27. oktobar 2017.

To je Francuska, zemlja u kojoj radnik i gradjanin ima normalan zivot, standard i hiljdu vrsta pomoci i olaksica. Za pocetak njihova hibridna vozila uz game Pezo i Sitroen Ds su se pokazala isplativim. Garancija na bateriju je 8 godina, a za predjenih 10000 km , garancija na auto je na tri godine, mada sam cuo da je garancija sad povecana na 5 godina , ali nisam bas siguran, u svakom slucaju prilikom kupovine novog vozila vi mozete i doplatiti to dodatno vreme garancije koliko jos zelite da produzite. Francuski automobili su visoke klase , hibridni pogon i naravno jako bitno da ne izostavim 4x4 pogon , panorama krov i sl sto se ne doplacuje. Sto za nas laike znaci ovo hibridni pogon, to je ono dok vozis na dizel motor za to vreme se puni baterija, posle opet prelazis na dizel i opet po potrebi na elektricni. Sve ukupno automobil iz ove game na 1500km, potrosi oko 60 litara dizela, skoro pun zalihnik. Eto to je hibrid, stednja na potrosnji goriva kojeg je sve manje. Zasto sam naveo za primer ove francuske aute jer su za sad najiplativiji u pogledu odnosa cene i kvaliteta. Cena oko 40 hiljade evra, kvalitet, pouzdani motori, karavan verzija, 4x4 pogon, panorama krov, komfor, udobnost, odlican motor ekoloke klase A,( za sta ce vam svaki automehanicar reci hiljadu pohvala zasto su dobri i da sa njima nemate probleme, dakle motori blue hdi ) osmostepeni menjac, dugme za poziv u pomoc , jaka karoserija, 200 konjskih snaga, jedina mana je manji prtljaznik jer je tu smestena baterija. Oni koji su kritikovali Francuze i vozili ranije modele , koji jesu bili kvarljivi i losih motora, te su zbog njih presli na Nemce sada ce morati da ucute, jer zamerke nema. Francuzi su postali zaista dobri po pitanju kako prave automobile i ni u cemu ne zaostaju za Nemcima, cak ih u mnogo cemu prestizu. A hibride su napravili odlicne za ovaj prelazni period koji nam sledi, kad ce zbog nestasice goriva, biti uvedeno da se voze elektricni auti. Dakle do tog vremena, nekih 20 tak sledecih godina na nasim putevima sve cesce cemo vidjati hibridne automobile. A najisplativiji u pogledu odnosa cena i kvalitet bice upravo francuski automibili.