Site name

Demanti

Nismo tražili, niti dobili, subvencije države

U susret 10. avgustu kada ćemo otvoriti prvu robnu kuću IKEA u Beogradu, a 400 u svetu, povremeno se plasiraju netačne informacije u vezi sa dolaskom naše kompanije na ovo tržište.

1

Piše: Vladislav Lalić

17. jul 2017. 14:00

Foto: FreeImages/ Bartek Ambrozio

Slučajno ili namerno, nekoliko ekonomskih analitičara i saradnika naučnih instituta iznose netačnu informaciju o navodnim subvencijama koje je IKEA dobila od države Srbije. To se, već drugi put, desilo u ozbiljnom listu kakav je, nesumnjivo, Danas i baš zato ne možemo, a da ne demantujemo te proizvoljne tvrdnje. Sagovornici Danasa barataju pogrešnim podacima i izvode pogrešne zaključke: "IKEA je dobila po 6. 000 evra po zaposlenom radniku u robnoj kući u Beogradu". Mi tvrdimo da od države nismo dobili nijedan evro što se može proveriti u Vladi Srbije. Dakle, niti smo tražili, niti dobili subvencije za više od 400 zaposlenih i negiramo da smo dobili bilo kakve druge povlastice za dolazak na tržište Srbije.

Dolazak kompanije IKEA motivisan je istraživanjima koja nam govore da na ovom tržištu postoji dugoročan potencijal za naš poslovni uspeh, baziran na mogućnostima tržišta, potrebama ljudi i na poslovnom ambijentu koji je značajno unapređen u proteklih nekoliko godina. Mi želimo da ovde, kao i na ostalih 48 tržišta na kojima IKEA posluje, ponudimo lepo dizajnirane, funkcionalne i kvalitetne proizvode za opremanje domaćinstava po cenama pristupačnim većini ljudi, ali da takođe svojim poslovanjem damo dobar primer odgovornog odnosa prema partnerima, zaposlenim i lokalnoj zajednici. Podsetiću da je reč o investiciji vrednoj 70 miliona evra, od čega je 10 miliona evra potrošeno za izgradnju infrastrukture, kao i izmeštanje i regulisanje toka Zavojničke reke. Zemljište na kojem je sagrađen naš objekat kupljeno je od privatnih vlasnika po važećim tržišnim uslovima. IKEA je sama finansirala i izradila Plan detaljne regulacije (PDR) za celokupnu oblast od preko 140 hektara, stvarajući time i neophodne urbanističke preduslove za komercijalni razvoj ovog dela Beograda.

Ironično se piše o našoj kupovini oklagija u Srbiji. To je, naravno, pravo autora teksta, ali mi smatramo da nema malih poslova i to je valjda jedan od tajni poslovnog uspeha kompanije IKEA koja ima godišnji promet od 34,9 milijardi dolara. Mi smo spremni da kupujemo i druge proizvode u Srbiji, ali pod uslovom da te firme ispunjavaju naše standarde, što u prošlosti često nije bio slučaj. Treba, takođe, istaći da je izmeštanje naplatne rampe Bubanj Potok planirano još 2008, dakle mnogo pre nego što je IKEA kupila plac. Osim toga, završetak poslednjeg segmenta obilaznice Ostružnica-Bubanj Potok tehnički ne bi bilo izvodljivo bez izmeštanja naplatne rampe. Način poslovanja kompanije IKEA zasniva se na transprentnosti i na taj način želimo da budemo ne samo primer drugim investitorima, već i da aktivno i odgovorno učestvujemo u poboljšanju poslovne klime u Srbiji. U tom kontekstu pomenuću Radnu grupu koja je bila preteča Zakona o objedinjenoj proceduri kao i činjenicu da smo prvi veliki investitor koji je dobio elektronske građevinske dozvole. Zato smatramo nekorektnim i zlonamernim širenje netačnih informacija koje se lako mogu proveriti.

Autor teksta je Regionalni direktor za razvoj kompanije IKEA za jugoistočnu Evropu

povezane vesti

komentari (1)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

globalni vašar u Srbiji

26. jul 2017.

Od proizvođača ćufti svakako ne bih kupovala nameštaj.