Foto: Pixabay/ Pixels

Svaki četvrti automobil u Severnoj Americi, skoro svaki treći automobil u Evropi i svaki drugi automobil u azijsko-pacifičkoj regiji je bele boje. Popularnost srebrne boje neznatno je opala u odnosu na prethodnu godinu.

Među ostalim bojama, kako se navodi u analizi, najzastupljenija je plava, a posle nje dolazi crvena. Ove hromatske boje popularnije su među manjim vozilima, kao što su, na primer, kompaktni i subkompaktni automobili. Popularnost hromatskih boja je značajno opala u segmentu većih vozila. U odnosu na prethodnu godinu, među njima su značajno popularnije crna i bela.

Analiza je pokazala da je gotovo svaki peti automobil u Evropi je sive boje. Siva je zamenila crnu na mestu druge najpopularnije boje. Kupci mogu da biraju neku od 110 varijacija, od svetlo sive do tamnog metalik antracitnih nijansi. Plava nudi još širi izbor. Sa oko 140 različitih nijansi, ona je najraznolikija boja u regiji. Sa udelom od 11 odsto u 2018. godini, nadvladala je srebrnu koja je postala četvrta najpoželjnija automobilska boja u Evropi.

Metalik i sedefasti efekati doprinose jedinstvenom izgledu automobila. U 2018, dve trećine svih vozila imalo je neki premaz sa efektom. Što je automobil veći, veća je i verovatnoća da će imati premaz sa specijalnim efekatom. Tamne boje poput crne i sive uglavnom imaju metalik odsjaj, dok su svetle boje uglavnom čistih nijansi.

„Pejzaž automobilskih boja se neprestano menja i oblikuje novim i inspirativnim idejama”, izjavio je Mark Gutjar, šef BASF-ovog Sektora za dizajn završnih automobilskih premaza u BASF-ovom Sektoru premaza u Evropi.

Bela je najpopularnija u azijsko-pacifičkoj regiji, ali hromatske boje takođe dobijaju na značaju

Bela boja je popularna u azijsko-pacifičkoj regiji više nego bilo gde na svetu. Čak 53 odsto novih automobila je bele boje, a njena rasprostranjenost značajno je porasla u poređenju sa prošlom godinom. Među hromatskim bojama, crvena je i dalje prvi izbor. Plava je, pak, sustiže. Zanimljiva je činjenica da braon boja ostaje naročito popularna među SUV vozilima, ali interesovanje za nju pokazuje znakove stagnacije što ukazuje da njena važnost u tom segmentu možda prolazi.

Kupci automobila u azijsko-pacifičkoj regiji sve više povezuju boje sa svojim stavovima i načinom života. Na primer, metalik i sjajno crna su sve traženije u više segmenata automobila. Čak i kod subkompaktnih vozila, nijanse srebrne i sive sa svetlucavim efektima postaju češća pojava. Ovo se naročito ogleda na kineskom tržištu gde je prisutan sve širi dijapazon boja. „Raznolikost hromatskih boja je očigledna, jer se crvena, plava, žuta, braon i zlatna boja javljaju u gotovo svakom segmentu. Potrošači u Kini otvoreno pokazuju svoj ukus u pogledu automobilskih boja, više nego što su to činili pre, izjavio je Čiharu Macuhara, direktorka BASF-ovog Sektora za dizajn završnih automobilskih premaza u BASF-ovom Sektoru premaza u regiji Azije i Pacifika.

U 2018. godini, ahromatske boje ostale su među najpopularnijim u Severnoj Americi, i pokrivaju čak 75 odsto proizvodnje na tržištu. Među ahromatskim bojama, bela ostaje na vodećoj poziciji. Osim ahromatskih nijansi, potrošači i pokazuju sve veću sklonost ka crvenoj, pogotovo u segmentima pikap vozila i sportskih automobila. Udeo plave i njenih nijansi ostao je gotovo isti kao prošle godine.

Povezani tekstovi