Facebook logo with a magnifying glass

Reuters

Fejsbuk je promenio ime u Meta kao deo velikog rebrendiranja.

Kompanija, koja je najavila promenu na godišnjoj konferenciji za programere, saopštila je da je odluka o preimenovanju doneta kako bi bolje „obuhvatila“ ono što sada radi, jer širi domet izvan društvenih mreža u oblasti poput virtuelne stvarnosti.

Takođe je otkrila planove za Metaverzum – svet na mreži gde ljudi mogu da se igraju, rade i komuniciraju u virtuelnom okruženju, često koristeći VR slušalice.

Promena imena prati niz negativnih priča o Fejsbuku, zasnovanih na dokumentima koje je otkrila bivša zaposlena u kompaniji.

Fransis Hogen optužila je kompaniju da stavlja „profit iznad sigurnosti“.

Gugl je 2015. godine redefinisao kompaniju nazvavši svoju matičnu firmu Alfabet, međutim, ime se nije primilo.

Promena imena usledila je i posle višečasovnog zastoja u radu Fejsbuka i Instagrama, što je vlasnika kompanije Marka Zakerberga koštalo oko šest milijardi dolara, prema Blumbergu.

Šta je Metaverezum?

Vlasnik Fejsbuka Mark Zakerbeg najavio je nedavno razvoj metaverzuma, neke vrste virtuelnog sveta za sve.

Rekao je da je planirano da se u Evropskoj uniji otvori 10.000 radnih mesta za razvoj ovog projekta.

„Metaverzum ima potencijal da pomogne u pristupu novim kreativnim, društvenim i ekonomskim mogućnostima.

„A Evropljani će ga oblikovati od samog početka“, navedeno je u objavi Fejsbuka.

Nova radna mesta koja se otvaraju u narednih pet godina uključivaće „visoko specijalizovane inženjere“.


„Zahvaljujući virtuelnoj realnosti, mogu da vidim svoje selo posle 73 godine“
The British Broadcasting Corporation

Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari