netfliks

Getty Images

Netfliks će smanjiti kvalitet video protoka u Evropi u narednih 30 dana kako bi se smanjio pritisak na provajdere.

Zahtevi za strimingom su se povećali, jer je veliki deo Evrope u samoizolaciji zbog izbijanja korona virusa.

Veliki svetski servisi i kompanije namerno usporavaju usluge da bi internet ostao dostupan svima.

Smanjenje kvaliteta slike smanjilo bi potrošnju podataka Netfliksa za 25 odsto.

Gledaoci će i dalje imati dobar kvalitet slike.

Ova promena će izgleda obuhvatiti i Veliku Britaniju, ali Netfliks to nije potvrdio za BBC.

Kvalitet videa

Kompanija će smanjiti striming bitrejta koji utiču na to koliko će čista biti slika.

Snimci sa većim bitrejtom manje blokiraju i imaju veću rezoluciju, ali koriste više podataka.

Ova objava je stigla posle telefonskog poziva evropskih zvaničnika.

Tijeri Breton, evropski komesar za unutrašnje tržište, rekao je ranije da ljudi „treba da isključe HD rezoluciju, jer nije neophodna“.

Sat vremena videa sa standardnom rezolucijom koristi jedan gigabajt, dok HD može da koristi i tri gigabajta za isto vreme.

Netfliks takođe nudi 4K rezoluciju za neke od svojih programa.

Odluka Netfliksa da smanji bitrejt video zapise za četvrtinu deluje kao kompromis.

„Posle razgovora između komesara i izvršnog direktora Netfliksa Rida Hejstingsa, s obzirom na vanredne izazove, koje je doneo korona virus, Netfliks je odlučio da smanji bitrejtse u svim strimovima u Evropi za 30 dana“, saopštila je kompanija.

Breton je pohvalio „brzu akciju“ koju je Netfliks preduzeo samo nekoliko sati posle telefonskog poziva, rekavši da će to „sačuvati nesmetano funkcionisanje interneta tokom ove situacije“.

Korišćenje interneta

Netfliks još uvek nije rekao da li će smanjenje brzine biti primenjeno i na druga podrčuja- poput Severne Amerike.

Upotreba interneta je povećana u poslednjih nekoliko nedelja jer sve više ljudi radi od kuće i izbegava izlazak.

Telekomunikacijski gigant Vodafone je objavio da se potrošnja interneta u Evropi povećala za 50 odsto u odnosu na prošlu nedelju.

Izvršni direktor Fejsbuka Mark Cukenberg je rekao da primećuju veliku navalu korisnika, jer korisnici češće zovu prijatelje.

On kaže da je kompanija videla ovakvo povećanje broja korisnika u novogodišnjoj noći, ali da je potrošnja ovih dana taj broj nadmašila.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari