Foto: Miroslav Dragojević

Naime, prethodnih nedelja, a naročito prethodnih dana, sve više i glasnije se moglo čuti kako se planira gašenje OJ „Centralni remont“, kako je pogon „Zemun“ pred preseljenjem i da će radnici dobiti otkaze, prebačeni u druge pogone i organizacione celine, ali da nije sve tako crno i da postoje „borci za prava radnika i opstanak GSP-a“ koji će otići na sastanak u kabinetu zamenika gradonačelnika, i koji će rešiti sve ove probleme, naveli su iz SOS sindikata dodajući da činjenice govore suprotno.

„Prava istina je sledeća – programom poslovanja JKP GSP „Beograd“, koji usvaja Nadzorni odbor GSP-a, a Skupština grada Beograda daje saglasnost, predviđeno je u 2019. godini ulaganje u OJ „Centralni remont“ i to pre svega kroz rekonstrukciju radionica u okviru poslova remonta karoserije vozila. To praktično znači da će GSP „Beograd“, konačno, posle požara koji je zadesio hale ovog kompleksa na Dorćolu pre skoro 20 godina, dobiti značajno savremeniji prostor u kojem će se obavljati farbanje vozila i prateći limarsko-lakirerski radovi. Rekonstrukcijom mašinskih i elektroinstalacija će se konačno steći uslovi za dobijanje dozvole za rad lakirnice i time će kapacitet ove službe biti na znatno većem nivou nego do sada. To je prilika da se deo poslova koje su preuzele privatne firme povrati u okrilje GSP-a. Naravno, ostaje opravdan i legitiman zahtev za ulaganje i u druge radionice, pre svega autoradionicu i elektrotehničku pripremu u okviru OJ „Centralni remont“, ali to nikako ne znači da je „neko“ rekao da se „Centralni remont“ baš sada gasi“, objasnili su iz ovog sindikata.

Slična situacija je i sa pogonom „Zemun“, ukazuju oni.

„Već godinama ga razni pojedinci zatvaraju i zastrašuju radnike da će ostati bez posla, ali niko od reprezentativnih sindikata, koji imaju posebnu, još veću, odgovornost, nije postavio pitanje ni menadžmentu ni gradskom rukovodstvu – zašto se ne izdvoji novac za izgradnju novog pogona na Batajničkom drumu? Projekat je napisan. Svi planovi su poznati“, naveli su sindikalci.

U ovom saopštenju stoji i da se zna koliko bi koštala izgradnja novog pogona, procene su na 25 miliona evra, što je novac koji GSP i grad Beograd, podsećaju oni, kao osnivač nema i ne može da izdvoji.

„Dakle, ne postoji ništa drugo do plasiranja lažnih i tendencioznih informacija o gašenju pojedinih pogona i organizacionih jedinica, kako bi pojedini „veliki sindikati“ sebe prikazali kao spasioce, kao nekoga ko će otići pred gradsko rukovodstvo i reći „mi ne damo pogone“, a da ih niko to nije ni pitao, niti je grad Beograd planirao tako nešto. U atmosferi straha za radno mesto, bojazni od gubitka posla i premeštaju na druge poslove, radnici se zastrašuju i guši se svaka mogućnost za konstruktivno razmišljanje i kritiku. U takvom okruženju jedino menadžmentu i reprezentativnim sindikatima odgovara da preduzeće posluje, jer je tako najlakše sprovesti sve štetne mere ili pak ne raditi ništa da se to spreči“, zaključili su oni.

 

Zaposleni da ne nasedaju na prazne priče

SOS sindikat poziva zaposlene da veruju svojim očima i ne nasedaju na prazne priče kako bi se skrenula pažnja sa realnih i gorućih pitanja u preduzeću, jer su strateška dokumenta već javno dostupna i na veb-sajtu GSP-a i na sajtu grada, pa tako svako ko želi može da se uveri koliko su realne priče da će doći do gašenja nekog pogona.

Povezani tekstovi