NDBGD: „Apexu” istekao ugovor, prilika da se „ukine BusPlus” 1Foto: Ne davimo Beograd

„Smatramo da je uvođenjem ‘BusPlusa’ kao posrednika između korisnika javnog prevoza i Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd (GSP), naneta šteta i gradu Beogradu, i javnom preduzeću i građanima i građankama na čiju korist ovaj sistem treba da radi. Procenat od naplate karata u iznosu od 8,53% doneo je ogromnu zaradu firmi ‘Apex’, a da nije doneo nikakav kvalitet javnom prevozu, niti veću naplatu, već su čak i komunalna policija i druge gradske službe morale biti angažovane kako bi se nivo naplate održavao visokim, što znači da je grad na dodatnom gubitku”, istakli su iz inicijative „Ne davimo Beograd”.

Oni su takođe objasnili da je privatna firma „Apex” zaradila veliki profit, te da su i ulaganja neophodna, do kojih ipak nije došlo.

„U osmogodišnjem poslu privatna firma Apex Solutions Technology d.o.o, uz prvobitno uloženih 12 miliona evra za opremu, bez ikakvog rizika, zaradila je više desetina miliona evra i ostvarila ekstra profit, a na štetu građana koji su snosili najveći rizik ovog poslovanja. Sav ovaj novac mogao je biti uložen u GSP što bi pomoglo da zaustavi njegovo potpuno rasulo kojeg smo danas svesni. Ukoliko hitno ne reagujemo preti nam potpuni kolaps ovog javnog preduzeća koje pogađa konstantni manjak autobusa, koji su pritom i dotrajali, loši radni uslove zaposlenih u GSP-u koji dovode do sve manjeg broja vozača i njihove velike prosečne starosti i sveukupno loša usluga za sve građane Beograda”, poručili su u svom saopštenju.

Iz inicijative su poručili da „kao politički pokret snažno zastupju tezu da je drugačije upravljanje javnim resursima neophodno”, te da stoje „na brani dalje privatizacije pogotovu u komunalnom sektoru”. Oni su naveli da je demokratizacija upravljanja javno-komunalnim preduzećima i veće uključivanje građana u njihov rad „od presudnog značaja za njihovu efikasnost, smanjivanje korupcije i na kraju pružanje bolje usluge”.

„Ne davimo Beograd ima plan kako da unapredi sistem javnog prevoza za sve građane. Kroz bolju organizaciju trasa javnog prevoza (koristeći postojeću infrastrukturu BG voza i širenjem mreže žutih linija) unapredili bismo kvalitet usluge i života za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz. Planom koji obuhvata tri brze linije autobusa, tri brze linije tramvaja i tri linije BG voza, omogućićemo da za veliku većinu sugrađana put od kuće do posla traje najviše 30 minuta0”, zaključili su u svom saopštenju iz inicijative „Ne davimo Beograd”.

Detaljan plan „30 minuta od kuće do posla” možete pogledati na ovom linku ili na sajtu inicijative „Ne davimo Beograd”.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.