Škola je u katastru bila upisana kao vlasništvo Železnice, koju su bivši radnici tužili i dobili zbog neisplaćenih dogovanja. Da bi namirio potraživanja radnika, javni zvršitelj Ratko Vidović zakazao je prodaju škole krajem januara prošle godine.

Međutim, Vidović je danas potvrdio za Insajder da prodaja škole više nije moguća, a da će o potencijalnoj žalbi na odluku odlučivati poverioci.

– Katastar je doneo odluku da se upiše Republika Srbija kao vlasnik. Suština je da je mogućnost izvršenja otpala, a da li će poverioci podnositi žalbu trenutno nisam upućen. To zavisi od njih – kaže Vidović za Insajder.

Prodaja škole mogla je oko 150 zaposlenih, 600 đaka i 600 studenata da ostavi bez zgrade. Oni su tada samo par dana pre prodaje saznali indirektno da su im “školske klupe” u zgradi ugrožene, zbog čega su organizovali proteste koji su zainteresovali javnost. Protiv prodaje škole, reagovali su i ministar prosvete Mladen Šarčević, ali i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, pod čijom su ingerencijom i Železnice Srbije.

Šarčević se pozvao na grešku u katastru, do koje je došlo prilikom podele srpskih Železnica na četiri preduzeća, dok je Mihajlović istakla da se „škola kao škola ne može prodavati“.

Međutim, sad se dovodi u pitanje kako će Železnice Srbije isplatiti 350, a ne 5 radnika kako su neretko pisali mediji.

Preduzeće Železnice Srbije tužilo još 350 radnika, a njihova potraživanja su veća od 100 miliona dinara. Radnici su tužili Železnice još krajem 2007. Vode se postupci i očekuju pravosnažne odluke koje će izaći na 80 miliona, što je više od 100 miliona potraživanja klijenata prema Železnici Srbije AD – naveo je advokat Slaviša Vukosavljević, jedan od zastupnika radnika, koga su pre desetak godina angažovali sindikati mašinovođa i konduktera Železnice Srbije.