Kad naprednjaci vole 1

Zašto zabraniti spot SNS „Gde je gradonačelnik?“ Dragan Đilas se ne buni, čak naprotiv, poručuje da se slobodno nastavi sa njegovim emitovanjem što češće.

Ko je propustio da vidi ovaj „biser kreativnosti“, u njemu su glavni akteri činovnik iz gradske vlasti i sekretarica gradonačelnika iz opozicionih redova – Dragan Đilas i Aleksandar Šapić. Njih doduše u spotu uopšte nema. Oni figuriraju na reprezentativnom portretu uljane slike u enterijeru gradske kuće, dok ih očajni činovnik uporno traži kod sekretarice. Sve je, dakle, podešeno tako da bude neka vrsta skeča u kojem se aludira na to kako bi izgledala vlast u Beogradu da na izborima pobedi opozicija. Sekretarica u estradnom autfitu bi se smarala što je marljivi gradski činovnik prekida u popravljanju šminke i oblikovanju noktiju na radnom mestu, a ona ionako ne može da mu pomogne jer od gradonačelnika ni traga. On se zamajava na protestima – „opet nešto protiv Vučića“, kaže sekretarica, ili kroji budžet s tajkunima ili dangubi s Jankovićem i Jeremićem.

Uglavnom, sve ovo prilično podseća na medijski napad koji je Đilas već iskusio od tabloida dok je bio gradonačelnik. Ali, SNS-u marketinški stručnjaci i nisu mogli drugačiji spot da naprave. Neće valjda u njemu glavni junaci da budu antijunaci u doslovnom smislu te reči – Siniša Mali i Goran Vesić, koji su se onoliko obrukali. Uz to, ovakav pristup političkoj kampanji, koji se bazira na malicioznom omalovažavanju protivkandidata, mnogo više govori o SNS-u, nego o njihovim protivnicima.

Takođe, ilustruje i to koliko SNS mari za zakone u oglašavanju i, da ukoliko su neki od njih prekršili, ne daje ni pet para za to već predatorski misli samo na ostvarenje svog cilja. „Dežavu“ – blaćenje drugih i glumljenje žrtve. Isto su napravili sa spotom u kojem se čuje „Vučiću p….u“.

Uz to, treba imati na umu da je Đilas već bio gradonačelnik te smo imali prilike da se upoznamo i sa njegovim vrlinama i manama, pa i estetikom stranke kojoj je tada pripadao, uključujući i modni autfit. U tom smislu, džepni sat koji Đilas ima i njegov stav na slici koja se pojavljuje u spotu SNS-a, i sekretarica u šarenom kostimu, koja na radnom mestu isključivo brine o svom mejk apu, su miljama daleko od načina upravljanja gradom, manira, pa i dizajna koji je sprovodio i afirmisao Dragan Đilas i njegov tim dok su bili na vlasti. Da bi bio dobar, marketing ne sme da se igra sa istinom, a kamoli da laže. U tom smislu ovo je od Naprednjaka bilo zaista krajnje nazadno i uopšte ne ide uz njihov slogan „Zato što volimo Beograd“. Ili možda upravo pojašnjava kako to izgleda kad Naprednjaci vole…

– „Obezbeđenje!“, što bi rekla sekretarica na kraju spota.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari