Foto: Freeimages/cierpki

… objavljen u ponedeljak 16. novembra, tvrdi da Kurir nije dobio „višemilionska novčana sredstva“ na konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja, čiji je organizator Grad Beograd, te da je „pogotovu netačna i maliciozna tvrdnja da je Kurir novčana sredstva dobio zbog podrške režimu SNS“. Navedeno je i da izdavač Kurira zapravo nije dobio nikakva novčana sredstva, već naprotiv, „komisija nije podržala nijedan od pet projekata sa kojima je konkurisao“.

Tačno je da kuća Adria media Group doo nije dobila sredstva na ovogodišnjem medijskom konkursu Grada Beograda. Međutim, interesantno je da gospodin Rodić nije pomenuo da je za takođe tri projekta sa ukupno 2,5 miliona dinara nagrađena firma Adria Media Magazine doo, koja je u stopostotnom vlasništvu Adria Media Grupe, odnosno samog gospodina Rodića. Adria media magazine doo osnovana je 2015, a nalazi se na istoj adresi kao i matična Adria media, u Vlajkovićevoj 8. Ako mi ne veruje, gospodin Rodić to može da proveri na sajtu Agencije za privredne registre (www.apr.gov.rs).

To što u demantiju nisu pomenuti odobreni projekti ćerke-firme matične Adria Media Group, u najmanju ruku je indikativno. Jer sporni tekst upravo govori o načinima na koje se preko povezanih firmi, nekada i fiktivnih, i različitih tek osnovanih marketinških agencija i produkcijskih preduzeća bez ikakvog iskustva u medijskom poslu, izvlači državni novac namenjen medijskim sadržajima od javnog interesa i prosleđuje maloj grupi medija naklonjenih režimu. Zaključak našeg dokumentovanog istraživanja je činjenica da je trećina celog budžeta od gotovo 90 miliona dinara raspodeljena direktno na nekoliko tabloida i Studio B. Indirektno, s druge strane, još trećina ukupnog novca otišla je istim medijima ili ljudima u njihovom vlasništvu, između ostalog, preko povezanih firmi.

Inače, Adria media magazine doo je za projekat „Beograd – kulturna prestonica regiona“ dobio novčanu podršku od miliona dinara, za projekat „Beograd – grad budućnosti mladih“ dodeljeno mu je 750.000 dinara i isto toliko za projekat pod nazivom „Antistres za moderne Beograđanke“. A to je ukupno 2,5 miliona dinara, kako je to Danas i objavio. Dok se, prema zvaničnim podacima, ćerka-firma bavi izdavanjem magazina Cosmopolitan, Elle, Men’s health, Lepa&Srećna i sličnih, matična kuća Adria media bavi se izdavanjem istih tih magazina, u štampanoj, ali i digitalnoj formi (?). Ovakvi su i podaci na zvaničnim internet stranama oba izdavača. To samo ukazuje da je podela poslovanja između ove dve firme gotovo nepostojeća, što se posledično odnosi i na njihove budžete. Takođe, treba napomenuti da se u dokumentima o konkursu dostupnim javnosti nigde ne pominje gde će, odnosno u kom mediju, određeni projekti biti realizovani, odnosno objavljeni.

Autorka je novinarka Danasa