Foto: Freeimages/cierpki

… koja može da posluži kao osnova za netačne i maliciozne interpretacije naših istraživanja.

U skladu sa članom 83 Zakona o javnom informisanju i medijima, imajući u vidu da objavljena neistina predstavlja povredu ugleda, prava i interesa Medijske mreže Zapadnog Balkana – Antidot, zahtevamo da bez naknade i bez odlaganja, u štampanom izdanju dnevnog lista „Danas“, kao i na sajtu danas.rs, na poziciji po rangu identičnoj onoj na kojoj su objavljene navedene neistinite informacije, objavite sledeći

ODGOVOR

U pokušaju da bez i jednog argumenta, ospori navode iz istraživanja Medijske mreže Antidot, koji su objavljeni u dva nastavka serijala „Brevijar političkog licemerja u Srbiji u 21. veku“, kao podrazumevajuću i opštepoznatu činjenicu, autorka Jasmina Lukač iznela je malicioznu i netačnu tvrdnju u pogledu nezavisnosti Antidota, između ostalog, navodeći da „sada imate Popovićevu medijsku mrežu Antidot“.

Jasno aludirajući da se Medijska mreža Antidot nalazi u vlasništvu ili pod nekom vrstom posredne ili neposredne kontrole Vladimira Popovića, direktora Instituta za javnu politiku, Jasmina Lukač je, koristeći se starim oprobanim metodama zamene teza, pokušala da dezavuiše višemesečno istraživanja, koje je realizovao Istraživački tim novinara Antidota. U nemogućnosti da argumentovano ili dokumentovano ospori tačnost bilo koje reči objavljene u Antidotovom istraživanju, primarno pitanje objektivnosti i nezavisnosti u radu redakcije lista „Danas“, kao i činjenice koje ne odgovaraju tabloidu u kome radi, Lukačeva je pokušala da prikrije izmišljotinama i neosnovanim insinuacijama o osnivanju i radu naše medijske mreže.

Ponavljamo da je u višemesečnom istraživanju, čije smo rezultate objavili, učestvovao tim od šestoro mladih novinara, ali i da je iza Antidota svojim imenom i prezimenom stalo više od 30 novinara i osnivača naše medijske mreže, uključujući i njenog glavnog koordinatora Milana Jovanovića i mene Marka Matića, kao glavnog i odgovornog urednika sajta na kome je tekst objavljen.

Istovremeno, ponavljamo, i po ko zna koji put, odgovorno tvrdimo da u organizacionom i funkcionalnom smislu ne postoji bilo kakva veza sa Vladimirom Popovićem ili Institutom na čijem se čelu on nalazi. Opšte je poznato da je jedan broj saradnika Antidota, po ličnoj osnovi, u prijateljskim odnosima sa gospodinom Popovićem i da je upravo iz tih razloga on pomogao osnivanje ove mreže, pre svega, ustupajući svojim prijateljima bogatu arhivu i brojnu dokumentaciju, posebno starih press klipinga, čije korišćenje očigledno izaziva frustraciju i bes pojedinaca koji se spominju u istraživanju.

Da su ovi navodi tačni, odnosno da Vladimir Popović ili bi ko drugi u njegovo ime nije nikada uticao na rad i pisanje saradnika Antidota, Jasmina Lukač, sigurni smo, dobro zna. Mnogi novinari koji sede sa njom u redakciji učestvovali su u stvaranju ove mreže, pa čak bili i nagrađivani za tekstove objavljivane na našem sajtu gde su pisali o temama koje, iz nekih razloga, nisu smeli da obrađuju u svojim matičnim redakcijama. Upravo oni mogu da potvrde da se analize koje objavljuje Antidot rade potpuno nezavisno, a da je najvažniji princip da tekstovi moraju biti bazirani na činjenicama i dokazima…

S poštovanjem,glavni i odgovorni urednik

* * *

(Odgovor urednika uglednog Antidota objavljujemo u skraćenoj verziji koja se odnosi na deo kolumne Jasmine Lukač gde su pomenuti. Ostatak njegovog teksta koji je dostavljen Danasu obiluje bljutavim insinuacijama i grubim klevetama za koje nije poslao dokaze u skladu sa svojim „najvažnijim principom da tekstovi moraju biti bazirani na činjenicama i dokazima“, tako da je završio u kanti, gde mu je i mesto)