Nema mogućnosti za gradnju 1Foto: Privatna arhiva

Čitajući sa pažnjom tekst objavljen na Vašem portalu o mogućnosti izgradnje novog bulevara kroz Zemun a čiji je autor CLS i Nikola Jovanović, moram da javno regujem da od ovog crtanja nema nikave realne mogućnosti za njegovu realizaciju.

Lepo je zamišljati i crtati na papiru i to bez dana radnog iskustva u ovoj oblasti.

Činjenice govore sasvim drugačije. Bulevar Mihaijla Pupina se uliva iz četiri u dve trake u delu pored bivše Industrije obuće Beograd i preduzeća Rotor. Tu bi čak i moglo da se naprave te čeiri trake, ali raskrsdnica Aleksandra Dupčeka i 22. oktobra, koja je regulisana semaforima nije moguće proširiti niti uliti u četiri trake.

Kroz ove ulice prolazi više linija javnog prevoza iz svih pravaca. Pored toga, proširenjem Vrtlarske ulice nije moguće, osim da se uništi deo Zemunskog parka ili poruši jedno odeljenje Zemunske bolnice i DVD Matica. Ono što je natragičnije u ovoj bajci je ulazak u Ugrinovačku ulicu iz Vrtlarske. Tu je najuži deo ove ulice koja ide do raskrsnice sa Novogradskom. Morale bi da se poruše sve kuće sa leve i desne strane a njih je preko osamdeset.

Dalje, kada bi se ova crtana bajka nastavila, moralo bi da dođe do rušenja još najmanje 200 kuća u Ugrinovačkoj ili rušenja stadiona FK Zemun, kako bi se provukle ove četiri trake. Od bajke nema ništa. Samo rušenje svih kuća bi koštalo preko 200 miliona eura!!

Jedino rešenje jeste izgradnja linije metroa po staroj, jedino mogućoj dokumantaciji. Znači da se na potezu između Ugrinovačke i Cara Dušana napravi velika garaža gde bi ljudi ostavljali automobile i presedali u voz. Tako je jedino moguće rasteretiti saobraćaj u Zemunu a i u čitavom Gradu.

Ta izgradnja može potrajati između tri i pet godina. Nakon izgradnje metroa, urbanistima će ostati mogućnost trasiranja biciklističkih staza i povećenja zelenih površina na ovom delu Zemuna, nekadašnjem Franctalu, gde su do 1945. godine, uglavnom živeli mirni stanovnici nemačke nacionalnosti.

Kao rođenom Zemuncu, bivšem generalnom direktoru JKP Beogra put i jednom od osnivača Pokreta Slobodna Srbija, morao sam da reagujem na bajke iz ovog teksta. Očigledno da ljudi koji su to pisali nemaju dana radnog staža u ovoj oblasti.

Autor je bivši direktor JKP „Beograd put“ i jedan od osnivača Pokreta Slobodna Srbija

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari