
Kao i prethodnog puta ulice su blokirali taksisti, zahtevajući od gradskih službi da efikasno primenjuju zakon i onemoguće rad njihovoj, kako smatraju, nelojalnoj konkurenciji.
Kar go je ranije takođe više puta protestovao tražeći da se poštuje njihovo, kako kažu, pravo na rad i omogući slobodna konkurencija, a ujedno zaustavi „taksi kartel“. Razlika u pristupu dva tabora, kao i u principima za koje se zalažu, teško da može biti veća.
Tako, dok taksisti svojim protestima prave saobraćajni kolaps kao metod pritiska na gradske i republičke vlasti, Kar go (sa izuzetkom prvog protesta kad su napravili zastoj u Nemanjinoj) „protestuje“ humanitarnim akcijama. Tako je ovo udruženje 8. marta održalo „protest“ poklanjanjem besplatnih vožnji ženama. Zatim su umesto blokade ulica poklonili besplatne vožnje roditeljima sa decom, koja se u Kar go vozilima prevoze u sedištima za decu, a dok u taksijima moraju da sede u običnim sedištima, što je za decu nebezbedno.
Poslednji put kad su zakazali protest, umesto da zaustave saobraćaj, sakupili su milion dinara za pomoć čoveku obolelom od cerebralne paralize, kako bi mu kupili posebna kolica sa mikrokontrolama.
U marketinškom smislu, Kar go je, dakle, kilometrima ispred taksista. Dok taksiste prati reputacija da štimuju taksimetar, varaju turiste, biju vozače Kar goa i naplaćuju ničim opravdane sume za vožnju u kojoj redovno krše saobraćajne propise, Kar go ima reputaciju firme u kojoj unapred znate cenu vožnje, unapred trasu, plaća se karticom „na belo“, imate telefon i sliku vozača, registarsku tablicu vozila, kola su čista, nisu stara, vozači su obavezno ljubazni, mada taksisti uglavnom bolje poznaju grad, a cena je niža i ne raste ni noću ni vikendom.
Da li to onda znači da taksisti nisu u pravu? Delom da, ali delom i ne. Zahtev taksista da se novom konkurentu potpuno zabrani rad, da cene budu regulisane (sa zabranom spuštanja) i da se ograniči broj taksi dozvola, ničim nije moguće opravdati i svaki od tih zahteva šteti građanima Srbije koji bi da se voze taksijem.
Zahtev da građane ne može da vozi ko god hoće je sasvim na mestu. Osnovna funkcija licence je da se obezbedi sigurnost ljudi (otud licence za lekare, arhitekte, pa i taksiste, a recimo ne i za grafičke dizajnere ili parketare). Ali, svako ko može da ispuni ove zahteve mora imati pravo da dobije licencu. I ti zahtevi moraju biti samo minimalno nužni. Dakle, država treba da propiše uslove za prevoz nepoznatih ljudi kolima (recimo da lice nije osuđivano, da prođe psiho test, da ima dozvolu, da auto ide redovno na tehnički pregled itd). Svakom ko ispuni ove uslove mora se dati dozvola. Pa neka pobedi najbolji. Taksisti ako su bolji, nemaju čega da se brinu. Isto važi i za Kar go.
Tekst vam pristrasan i nedorecen. Npr. da li se zalazete za to da svaki srednjoskolac moze da napise aplikaciju, okupi ortake sa vozackim dozvolama i tatinim automobilima, mogu da vrse prevoz putnika? To sto je danas car go jedini jeste sto su dovoljno bezobrazni da iskoriste ruoe u zakonu. Ali ako njima prodje ko ce zaustaviti sijaset slicnih aplikacija?
Poenta i jeste u tome da ne treba niko da zaustavlja niti ograničava, odnosno u konkurenciji. Onaj ko ispuni neke razumne uslove, koje bi država mogla jednog dana da donese, može da radi. Da li će da opstane na tržištu ili će da se ugasi to je stvar njegovog nastupa na tržištu i kvaliteta pružene usluge. Konkurencija i služi tome da se neki proizvod ili usluga unapede i postanu dostupne širem krugu ljudi. O tome se radi u ovom tekstu.
Poenta je da ti za hirurga treba specijalizacija i medicinski fakultet.
Sve ostalo je nadrilekarstvo, jel shvatas poentu?
Tačno za hirurga, ali taksiranje nije nikakva nauka niti briga o ljudskim životima ili trajnim posledicama zbog bolesti.
shvatam poentu specijalizacije za hirurge, al ne shvatam za taksiste, kola moze da vozi ko god ima dozvolu b kategorije…
Licenca i specijalizacija – ima razlike u Srbiji drasticne !
Kola – da, putnike – ne.
Da li ti znas sta je to profesionalni vozac?
dozvola b kategorije do 5 putnika u kolima – da!
ovo vazi za svakoga ko ima dozvolu b kategorije, pa vozio svoju porodicu, stopere ili za pare, pa cak i ako se vozi sam mora voziti profesionalno – postovati apsolutno sva pravila i ne dovoditi nikoga u rizik ni druge ucesnike u saobracaju.
a sta je to profesionalni vozac?
Ako drugari dobiju licencu i sve sto je potrebno,ne vidim problem.
Upravo se za to zalazu, da svako radi sta god hoce i kako hoce.
Evo primer apotekara, ranije je za apotekara trebao fakultet, danas moze i sa srednjom skolom.
I kad neko umre od leka koji je uzeo u apoteci sa pogresnom upotrebom nikom nista.
To je logika ovakvih ljudi koji pisu tekstove podrzavajuci anarhiju, haos i kriminal.
Kako se postaje član Kar go udruženja?
kako kad
Ljudi radio sam i ovo je prevara veka, prevaranti sefovi, uzimaju pare a ne prijavljuju, za sve lazu svoje clanove, covek rasturi auto a ne moze ni na nuli biti jer su 30% jefitniji od taxija i uzmu ti 30% od bruto prometa plus prijava skoro 150evra mesecno. Nema tu ni srece ni nista, ako ima pravde ugasice ih i kraj price. Desetine ljudi mi je reklo da su ih vozili ljudi koji nisu uhvatili volan po 7 godina!! Zamisli sedne zena sa decom (to mi je rekla) i klinac kaze evo posle sedam godina sam poceo da vozim i zali Boze kako je vozio. Mnoge slicne dogodovstine sam cuo. Taxistima je mozda muka price pa cute ili nisu raspolozeni ali su barem profi vozaci sa licencom, ima ih vise, pouzdaniji a to sve kosta umesto nekih 600din, ti platis 750din npr….
Ovako otimaju hleb i taksistima a ni sami vozaci nemaju za isti nego se smenjuju na 2-3nedelje kada vide da su pukli pare.
Drugo Taxi je u sastavu Gradskog sekretarijata za saobracaj, ima zutu traku itd….cargo je isto kao kada bi ja napravio busGO app i kupio 5 autobusa i zaposlio svaku budalu da radi i da vozi putnike i krio se iza toga kako smo mi udruzenje gradjana koje se prevozi autobusom, eto vozac ima tu kategoriju, ne koristimo zutu traku itd…IDENTICNO poredjenje. Nemojte padati na placene clanke kako taxisti naplacuju 500 000 voznje od aerodroma i slicno.
Taxi sluzba u Beogradu, je jedna od najproblematicnijih javnih sluzbi. Sada kada su konacno dobili konkurenciji, oni pokazuju svoje pravo hajducko lice.
Neka se napravi dodatna kontrola,taxi vozaca i videcete da ce se stvar stisati.Jedan od uslova za dobijanje taxi dozvole za rad, svojevremeno je bila potvrda o neosudjivanosti i sluzenju redovnog vojno roka.
Proverom ova dva uslova doslo b ise do gorkih saznanja ko nas sve voza po Beogradu. Ima tu svega i svacega, slicno kao i kod dobijanja invalidskih penzija.Greske iz proslosti, dolaze na naplatu. Ko na ovaj nacin pokusava ,da ukine konkurenciju, taj nije normalan.
A komsija Pera koji je skinuo CarGo aplikaciju pa vozi ispred skole decu, je tih i miran covek, ko bi rekao da je silovatelj i pedofil.
decu mogu da voze samo u prisustvu roditelja. a da neodgovorni roditelji i uzrokujuci problemi postoje nema nikakve veze sa cargoom
Na prvom mestu Car Go kompanija ne placa porez drzavi Srbiji, NIKAKAV.
Drugo, vozaci i vozila Car Go nisu prosli obavezne testove i tehnicki pregled neophodan za realizaciju prava na obavljane usluge prevoza putnika.
Trece, putnici u vozilu Car Go nisu osigurani vec se prevoze na sopstvenu odgovornost.
Cetvrto, vozaci udruzenja Car Go nisu profesionalni vozaci sa dozvolom za prevoz putnika.
Peto, udruzenje Car Go sem limo servis dozvole, nema dozvolju za prevoz putnika u gradskom i medjugradskom saobracaju.
Dakle sa svim ovim navedenim, Car Go je oganizacija koja posluje: nelegalno, u sivoj zoni, sa ugrozavanjem putnika i nelegalnom naplatom voznje, bez dozvole i registracije za obavljanje te delatnosti.
Kada se registuju kao Taxi sluzba Car Go, placaju poreze i doprinose, imaju profesionalne stalno zaposlene vozace, vozila koja su tehnicki pregledana redovno i ispravna i PDV broj koji je jedinstven za naplatu te usluge, moze da se razgovara.
Do tada radi se o kriminalu u sivoj zoni.
Pored toga što upoređuješ taksiste sa hirurzima (!?) u ovih par redova si izneo toliko neistina da je sasvim jasno da si taksista i da braniš svoj kartel. Nisam korisnik ni CarGo aplikacije jer smatram da iskorišćavaju ljude i plaćaju jako malo ne računajući amortizaciju vozila a i borbu za svoju privatnu firmu predstavljaju kao bogznakakvu borbu za bolju budućnost ali ti ga pretera.