Vučićeva "Igra prestola" 1

Slučaj je hteo da se početak emitovanja osme, završne sezone planetarno popularne serije „Igra prestola“ podudari sa „finišom“ kampanje Srpske napredne stranke „Budućnost Srbije“.

Dok većina preživelih junaka „Igre“ zbija redove i priprema se za odlučujuću borbu protiv „Belih hodača“, naprednjaci su organizacijom skupova podrške lideru stranke i predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću započeli kontraudar na Savez za Srbiju, koji od decembra protestuje pod geslom „Jedan od pet miliona“. Vrhunac kampanje SNS predstavljao je jučerašnji skup u Beogradu, svojevrstan „miks“ karnevala, muzičkog festivala i političke propagande.

Neposredan povod za miting ispred Skupštine Srbije, jasno je i najpovršnijim posmatračima, bio je da se odgovori na demonstracije Vučićevih protivnika, organizovane 13. aprila. Naprednjaci nisu ni krili da im je cilj da sakupe veći broj ljudi od opozicije, čije lidere nazivaju najpežorativnijim mogućim terminima, a u tom svom nastojanju koristili su već oprobanu tehniku – „suptilne“ i otvorene pretnje zaposlenima u javnom sektoru da će ostati bez radnog mesta ukoliko se ne ispuni „kvota“ za učešće na skupu, kao i novčane „nagrade“ u iznosu od par hiljada „crvenih“.

Sudeći prema fotografijama sa „zbornih mesta“ za polazak učesnika put prestonice, nisu izostali ni „čuveni“ sendviči, koji su se pojavili i u promotivnom spotu SNS za navedeni miting, nekoliko dana ranije.

Skup su svojim učešćem „začinili“ predstavnici Srba iz regiona, poput predsedavajućeg Predsedništva BiH Milorada Dodika, te „inostrani elementi“ poput šefa mađarske diplomatije Petra Sijarta.

Istovremeno, podršku vladajućoj stranci dala je grupa Srba sa Kosova, koja je prethodnih dana pešačila do Beograda, što su mnogi protumačili kao „bledu kopiju“ Ibarskog marša Lokalnog fronta iz Kraljeva. Na taj način naprednjaci su želeli da domaćoj i svetskoj javnosti pokažu „ujediniteljsku moć“ Vučića. Podjednako upadljiv detalj bio je „umetničko-scenski“ program. Vođena taktikom „dajmo narodu hleba i igara“, SNS je angažovala narodnjaka Acu Lukasa, rokere Boru Čorbu i Olivera Mandića, te vlasnika TV Pink Željka Mitrovića, koji je svoj nastup najavljivao na društvenim mrežama kao „DJ Žeks“.

U proteklih šest godina, od dolaska na vlast, naprednjaci su, nesumnjivo, prikazali zavidne marketinške sposobnosti, što dočarava kampanja „Budućnost Srbije“. Ipak, ukoliko obećanja o „boljem životu“ i dalje ostanu samo mrtvo slovo na papiru, a sva je prilika da će tako biti, građani Srbije će okrenuti leđa vladajućoj stranci i njenom lideru. „Na kraju dana“ narod će, uprkos „bučnoj propagandi“, pogledati u svoj frižider i novčanik, a ne u programe prorežimskih medija poput Pinka.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari