Babić ponovio da je u vreme nesreće spavao na zadnjem sedištu 1Automobil direktora Koridora Srbije u nesreći kod Doljevca Foto: Danas

V. d direktora Koridora Srbije Zoran Babić rekao je danas u Osnovnim sudom u Nišu da je u trenutku teške saobraćajne nesreće koja se dogodila 31. januara prošle godine na naplatnoj rampi Doljevac, a u kojoj je poginula Stanika Gligorijević (52) iz okoline Knjaževca i pet osoba povređeno, “spavao na zadnjem sedištu” službenog automobila koji je izazvao nesreću.

Babić je bio svedok na suđenju Dejanu Stanojeviću, njegovom službenom vozaču, koga je Osnovno javno tužilaštvo optužilo za teško delo protiv bezbednosti saobraćaja i zatražilo kaznu od najmanje pet godina zatvora i pet godina zabrane vožnje. Za ovo krivično delo predviđena je kazna od dve do 12 godina zatvora.

U optužnom predlogu se navodi da je Stanojević, upravljajući „škodom superb“ u kojoj je bio Babić, pri brzini od 93 kilometra na čas, udario u „opel astru“ koja je bila zaustavljena zbog plaćanja putarine, i u kojoj je između ostalog bila poginula žena. Ovo vozilo se od udara odbilo i udarilo u zadnji deo „folksvagen pasata“, koji je napuštao rampu.

– Sedeo sam na zadnjem sedištu, dijagonalno od vozača. U trenutku nesreće sam spavao i ne znam šta se desilo. Probudila me je inercija, video sam da Dejan naglo koči, uhvatio sam se za sedište koje je puklo. Neko je otvorio vrata, izgubio sam svest, osvestio sam se u sanitetu. Tražio sam mobilni telefon da se javim supruzi koja je bila sa bebom od dva meseca i majci koja ima 80 godina, da ne saznaju vest iz medija. Zadobio sam prelom dva pršljena i masivan prelom butne kosti, lečenje traje i danas, imam slabost u levoj nozi, do kraja meseca bi trebalo da nosim štake. Ali, moje povrede su minorne u odnosu na život Stanike. Da mogu da vratim vreme, voleo bih da taj dan nije postojao- rekao je danas Babić, koji je ovakav iskaz prethodno dao i u istrazi OJT i medijima.

Babić je još kazao da želi da iskoristi priliku i izjavi “najiskrenije saučešće porodici nastradale Stanike i najdublja saosećanja prema svim povređenim u nesreći”.

On je kazao da je dan nakon nesreće, kada je u bolnici saznao da je Stanika stradala, telefonom zvao porodicu, koju će “posetiti kada mu zdravstveno stranje bude dozvolilo”. Dodao je da se odriče oštetnog zahteva prema svom vozaču.

Na suđenju su svedočili i Velimir Gligorijević, suprug nastradale Stanike, kao i Mirjana Aleksić, sestra nastradale Stanike, koja je povređena u nesreći, i njen suprug Srđan Aleksić, koji je upravljao vozilom u koji je udario službeno vozilo u kojem se nalazio Babić.

Oni su tražili da se na sledećem suđenju prikažu “originalni snimci nesreće” sa naplatne rampe Doljevac, a advokati odbrane da budu veštačene meteorološke prilike na dan nesreće, kao i da se prikažu “detaljniji” snimci nesreće dostupni na internetu.

Nesreću na naplatnoj rampi Doljevac su, inače, od samog početka u delu javnosti pratile kontroverze, među kojima i ona da je za volanom automobila koji je izazvao nesreću navodno bio sam Babić.

Predsednik Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović je kazao da je, prema saznanjima koje ima, posle nesreće „šest  ili sedam ljudi vadilo Babića sa mesta vozača i prebacivalo ga na zadnje sedište“.

Trifunović je kazao da su snimci sa naplatne rampe Doljevac, na kojima se vidi da nakon nesreće sa vozačevog mesta izlazi vozač Stanojević, a koje su objavili pojedini mediji, „samo loša montaža iza koje stoji BIA“.

Predsednik Srbije i SNS-a Aleksandar Vučić je u septembru prošle godine „priznao“ da je video kompletan snimak nesreće i da je on „jeziv“, navodeći pri tom da vozilom koje je izazvalo nesreću nije upravljao Babić.

Ostalo je nejasno po kom osnovu je Vučić ostvario uvid u snimak jer po funkciji na to nema pravo.

Insajder je prošlog decembra objavio da na snimku koje su “Putevi Srbije” dostavili niškom OJT “nedostaju dva minuta, od 8,30 do 8,32 časa”, u kojima se upravo desio “događaj od značaja za vođenje postupka“.

Tekst je nastao na osnovu odgovora OJT-a na pitanja ovog istraživačkog medija.

Niški OJT je, međutim, odmah po objavljivanju teksta demantovao da na tom snimku nedostaje dva minuta koja su ključna za utvrđivanje istine, tvrdeći da je snimak “autentičan, nekompromitovan i bez nedostajućih delova”, a na njemu ne postoji period od dva minuta samo zato što tada na rampi “nije bilo pokreta i dešavanja koji bi bili dovoljni da se inicira video-zapis od strane senzorskih kamera”.

Suđenje se nastavlja 8. aprila, kada bi trebalo da se prikažu snimci nesreće.

Vozač delimično priznao krivicu

Na prethodnom suđenju Dejan Stanojević je delimično priznao krivicu. On je kazao da “zbog guste magle nije na vreme uočio naplatnu rampu i vozila ispred sebe, a kočenje mu je dodatno otežao klizav put”.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari