DRI: Za sporu modernizaciju škola odgovorno Ministarstvo prosvete 1Foto: Pixabay / Juraj Varga

Nedovoljna efikasnost u radu Ministarstva prosvete i Jedinice za upravljanje projektima u javnom sektoru, uticala je da „Program modernizacije škola” bude produžavan više puta, i da jedan deo odabranih školskih objekata ne bude uključen u projekat, ukazali su danas predstavnici Državne revizorske institucije (DRI).

„Program modernizacije škola” započet 2010. godine, predviđa izgradnju, proširenje, rekonstrukciju i opremanje škola širom Srbije za oko 100 miliona evra, od čega je 50 miliona iz kredita Evropske investicione banke.

Tim projektom je od početka upravljalo Ministarstvo prosvete, a od 2014. je uključena je Jedinica za upravljanje projektima u javnom sektoru.

„Opremanje i radovi u 213 odabranih školskih objekata, trebalo je da budu završeni do kraja 2014. godine, ali rok je produžavan tri puta, poslednji put do kraja 2021. godine”, rekao je predsednik DRI Duško Pejović predstavljajući izveštaja o reviziji svrsishodnosti poslovanja „Upravljanje programom modernizacije škola”.

Naveo je da je od zaključenja ugovora o izvođenju radova do prijema izvedenih radova u proseku bilo potrebno tri godine po školskom objektu, što je znatno više od očekivanog.

U izveštaju DRI je navedeno da je „uvođenje izvođača u radove” trajalo duže od očekivanog, u proseku 143 dana, na šta su uticali svi učesnici projekta. Pri tom, poseban uticaj imalo je Ministarstvo prosvete, jer pre raspisivanja javne nabavke radova nije obezbedilo proveru tehničke dokumentacije i spremnosti za gradnju.

„Na zahteve izvođača za produžavanje roka nije blagovremeno odgovarano, na šta je uticala nedovoljna efikasnost u radu stručnog nadzora. Takođe, Ministarstvo prosvete u osam od 12 posmatranih situacija nije primenilo odgovarajući način produžavanja roka za izvođenje radova”, navodi se u izveštaju DRI.

Ukazno je da je primenjeni način produžavanja roka uticao da stručni nadzor i komisija za prijem izvedenih radova ne utvrde kašnjenje u izvođenju radova, zbog čega je izostalo navođenje razloga i odgovornosti, kao i eventualna naplata penala po tom osnovu.

Prijem izvedenih radova ni kod jedne od devet studija slučaja nije bio „u primerenom roku”, na šta su uticali Ministarstvo prosvete, stručni nadzor i izvođač, te su nastavno osoblje i đaci počinjali da koriste objekte pre prijema.

„Nedovoljna efikasnost i angažovanost svih učesnika uticala je da realizacija Programa modernizacije škola bude znatno sporija nego što je planirano, zbog čega oko 18 odsto odabranih školskih objekata nije uključeno u projekat”, navedeno je u izveštaju DRI.

Navedeno je da su za većinu neuključenih objekata škole, zbog hitnosti radova i spore realizacije projekta, potražile druge izvore finansiranja, dok je manji deo škola odbijen zbog nespremnosti i nedostatka sredstava.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari