Foto: EPA/ Jens Buettner

Iz Eurokontrola su nam objasnili da je „10. jula postojao lokalni problem u beogradskom kontrolnom centru, što je zahtevalo da se primene mere na mreži u trajanju od približno 50 minuta“. Oni su naveli i da su u koordinaciji sa SMATSA-om i „susednim kontrolama letenja“ ovu situaciju rešili preko Eurokontrolovog mrežnog operativnog portala.

Kako je Danas već pisao, većina letova preusmerena je na prostor iznad Rumunije, što smo i potvrdili ekskluzivnim objavljivanjem transkripta snimka razgovora između pilota jednog od preusmerenih aviona i rumunske kontrole letenja u Bukureštu. Da ovaj problem nije značajno i trajno uticao na vazdušni saobraćaj, uveravaju iz Eurokontrola, navodeći da je „postojao samo ograničen uticaj na funkcionisanje mreže“, a za sve ostale informacije uputili su nas na lokalnu kontrolu letenja.

Međutim, iz SMATSA- e i dalje negiraju da je bilo kakav problem postojao, a za pitanje o potencijalnim materijalnim gubicima zbog preusmeravanja letova nisu ostavili mogućnost.

Pre Eurokontrola, nezvanična saznanja Danasa potvrdile su informacije o kretanju letova sa aerodroma „Nikola Tesla“. One govore u prilog tome da problema sa koordinacijom letova jeste bilo, jer je polovina letova čiji su polasci i dolasci bili planirani od 21 sat do ponoći kasnila u proseku sat vremena. Pritom su u evidenciji beogradskog aerodroma navedeni samo oni letovi koji su poleteli ili sleteli na njihove piste, dok u nadležnost kontrole letenja spadaju svi oni koji barem i delimično prelaze iznad teritorije Srbije i Crne Gore.