Istraživanje TIMSS: Većina đaka četvrtog razreda ima nizak nivo znanja iz matematike 1Foto: Pixabay/Ambermb

Đaci četvrtog razreda osnovnih škola u Srbiji u najvećem broju slučajeva, odnosno u čak 89 procenata imaju nizak nivo znanja iz matematike, pokazali su rezultati međunarodnog istraživanja trendova u znanju matematike i prirodnih nauka (TIMSS) 2019, koji su predstavljeni danas na onlajn sednici Nacionalnog prosvetnog saveta.

„Rezultati istraživanja pokazuju i da srednji nivo znanja ima 68 procenata učenika, što znači da osnovno matematičko znanje mogu da primene u jednostavnim zadacima“, rekla je istraživač Instituta za pedagoška istraživanja Nada Ševa.

Visoki nivo znanja ima 32 procenta učenika, dok napredni nivo ima svega sedam procenata, što znači da toliko njih ume da primeni svoje znanje u različitim kompleksnim situacijama i da objasni svoje zaključivanje.

„Razlike između polova nisu toliko zastupljene kao u nekim drugim zemljama, posebno iz matematike gde su naši dečaci i devojčice imali jednaka postignuća“, kazala je Ševa.

Taj nivo znanja đaka u Srbiji imaju i djaci u Hrvatskoj, Bugarskoj, Australiji…On je viši od nivoa učenika Albanije, Novog Zelanda, Severne Makedonije, Crne Gore, BiH, Francuske, a niži od djaka u Rusiji, Singapuru, Japanu, Letoniji….

Istraživanje je pokazalo da učenici koji imaju u kući više resursa kao što su kompjuter, knjige, sobu, dobra internet veza, postigli su mnogo veće dostignuće u odnosu na učenike koji imaju malo resursa. Ista je situacija i sa đacima u gradskim i seoskim sredinama, gde ona u gradskoj sredini imaju bolja postignuća.

Zbog toga je neophodno, rekla je ona, podržati učenike iz ruralnih sredina kako bi se smanjila razlika u odnosu na decu iz gradova i formirati podršku grupama kojima nedostaju resursi za učenje.

Takodje je potrebno nastaviti duže od tri godine pripremu dece za polazak u školu, odnosno predškolsko, jer se pokazalo da deca koja su prošla kroz toliku pripremu imaju bolje rezultate u učenju.

Potrebno je, istakla je, u program obrazovanja dodati sadržaj iz ekologije u kontekstu održivog razvoja.

„To je ono što našoj deci nedostaje u odnosu na ostatak sveta“, rekla je Ševa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari