
Prema onome što su novinari Južnih vesti videli, jedan sloj asfalta je skinut i put se opet asfaltira.
Ovo je drugi put posle otvaranja da se auto-put popravlja na „najtežoj, ali i najlepšoj deonici auto-puta kroz Srbiju“, kako je predsednik Srbije Aleksandar Vučić opisao prilikom otvaranja, pišu Južne vesti.
Asfalt je prvo „popustio“, kako su tada rekli u Koridorima Srbije, na deonici između Caričine doline i tunela Manajle samo tri meseca od otvaranja.
Iako se asfalt presvlači na deonici dužine od jednog do dva kilometra, ovog puta iz Koridora, na koje su uputili iz Puteva Srbije, nisu odgovorili Južnim vestima na pitanja koji je sada razlog ponovnog asfaltiranja.
Tako se ne zna da li se radi samo o nekvalitetnom asfaltu ili je problem sa podlogom, ni da li je autoput bezbedan za saobraćaj, a ne zna se ni ko će platiti radove.
Ono što se jedino zna da su radovi u toku već nedelju dana i trajaće do kraja meseca, a saobraćaj će se odvijati dvosmerno u kolovoznoj traci ka Vranju, navode Južne vesti.
Izgradnju trase kroz Grdeličku klisuru pratili su brojni problemi – od konstantnog probijanja rokova, obrušavanja kosina, do menjanja projekta. Građani su se i nakon otvaranja žalili da kosina kroz Grdeličku klisuru nije bezbedna, a nadležni su tada rekli da nema obrušavanja, već da samo tako izgleda.
Stručnjaci su ocenili da su radovi na Koridoru 10 kasnili zbog loše pripreme radova i projektne dokumentacije, nerealnih obećanja datih iz političkih razloga, ali i zbog nepostojanja domaće građevinske operative koja bi taj zadatak obavila na najadekvatniji način.
Zbog rušenja kosine, resorna ministarka Zorana Mihajlović je deo kabineta početkom decembra prošle godine „preselila“ u Grdeličku klisuru kako bi „nadzirali“ i ubrzali radove, podsetile su Južne vesti.
Koridor 10 otvoren je maja prošle godine uz muziku i vatromet, a tri meseca kasnije je popucao asfalt na deonici između Caričine doline i tunela Manajle.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Više je nego očigledno, da je nadzor nad izvođenjem radova bio slab, tačnije nedovoljno stručan. Naime, ako je projektom za izvođenje bio predviđen određeni kvalitet, tačnije »marka« asfalta, onda je nadzor »kriv« ako je ugrađen asfalt slabijeg kvaliteta. Ako se asfalt skida zbog denivelacije kolovoza onda je verovatno došlo do denivelacije, odnosno sleganja donjeg sloja konstrukcije auto-puta, pa bi se moglo reći da »zemljani radovi« nisu bili dobro urađeni. Imajući u vidu hronologiju, šahovskim rečnikom »zeitnot i padanje zastavice«, izgradnje tog dela auto-puta verovatno je, da možda nisu poštovani svi standardi izrade donjeg nosećeg sloja auto-puta. Naime, slovenačko iskustvo u izgradnji auto-puteva govori, da »zemljane radove« treba pustiti da preko zime »odleže« i da padavine; kiša i sneg malo »pomognu« u stabilizaciji donjeg sloja auto-puta.
Super. Biće opet otvaranje.