Kako organizovati časove fizičkog u trenutnoj epidemiološkoj situaciji 1Foto: FoNet/ Antonio Ahel

Časovi fizičkog vaspitanja su nezamenljivi i neophodni, jer će deca u narednom periodu imati smanjenu fizičku aktivnost, što može doprineti pojavi gojaznosti, opadanju fizičke kondicije, narušavanju držanja tela, slabljenju imunog sistema i problemima mentalnog zdravlja.

Na to upozoravaju profesori fizičkog vaspitanja, čije strukovno udruženje je izradilo preporuke za organizovanje nastave iz ovog predmeta u uslovima trenutne epidemiološke situacije i uputilo ih na razmatranje Ministarstvu prosvete i drugim nadležnim institucijama.

– Naš stav je da nastava fizičkog vaspitana treba da se izvodi u školi u skladu sa preporukama, da bismo omogućili deci konkretnu, usmerenu, vođenu fizičku aktivnost koja im je neophodna kao preventivna mera u očuvanju zdravlja. Akcenat treba da bude na bezbednim i zabavnim aktivnostima napolju, koje promovišu celoživotni fitnes, relaksaciju od stresa i zdravu ishranu – kaže za Danas Miroslav Marković, predsednik Srpskog saveza profesora fizičkog vaspitanja i sporta (SSPFVS).

On iznosi rezultate ankete koju je Savez početkom avgusta sproveo među nastavnicima fizičkog, od kojih 47 odsto smatra da nastava ovog predmeta treba da se izvodi isključivo u školi poštujući mere bezbednosti, dok je trećina anketiranih za kombinovanu nastavu – smenjivanje časova u školama i onlajn.

SSPFVS preporučuje da se prilikom svih fizičkih aktivnosti održava distanca, da se izbegavaju fizički kontakti, kao što su „baci pet“, rukovanje, zagrljaji, pozdrav pesnicama, kao i okupljanje učenika pre i posle časa.

Treba izbegavati mešanje učenika iz različitih odeljenja i razreda i ostaviti dovoljno vremena da se odeljenja smenjuju bez međusobnog kontakta. Koliko god to vremenski uslovi dozvoljavaju časovi fizičkog treba da budu na otvorenom.

Ne preporučuje se nošenje maski prilikom fizičkih aktivnosti, niti korišćenje zajedničkih svlačionica, a ako se koriste one bi trebalo da se redovno dezinfikuju i da đaci ulaze u manjim grupama.

U većini zemalja je preporuka da učenici ne donose posebnu opremu za fizičko, već da taj dan dođu u udobnoj odeći i odgovarajućoj obući koja omogućava bezbedno vežbanje.

Umesto timskih sportova preporučuje se da se deca na fizičkom bave individalnim aktivnostima, različitim vrstama vežbanja, plesom bez fizičkih kontakata, gimnastikom, trčanjem, orijentiringom…

Učenici treba da izbegavaju da koriste zajedničku opremu, sprave i rekvizite ili ako se koriste, da đaci od kuće donesu svoje (lopte, vrećice napunjene pasuljem, vijaču, prostirku za vežbanje, tegove..).

Obavezno je pranje ruku pre i posle časa. Najbolje je da svaki učenik donosi svoju flašicu sa vodom, napunjenu kod kuće i označenu, da bi što manje dodirivali zajedničke česme ili koristili istu flašicu.

Preporuka je da akcenat bude na zabavnim, zanimljivim i relaksirajućim aktivnostima, kako bi se očuvalo mentalno zdravlje, a deca lakše nosila sa stresom. Učenike treba podsticati da ograniče vreme gledanja, čitanja ili slušanja vesti, uključujući i društvene mreže, posebno ukoliko su pod stresom.

Ideje za onlajn nastavu

U predlogu se navode i ideje za onlajn nastavu. Nastavnici, recimo, mogu da ograniziju forum na kome bi učenici razmenjivali iskustva i savete za bavljenje fizičkom aktivnošću u vanrednim okolnostima. Može i da se organizuje takmičenje u broju koraka, aktivnih minuta ili ili pređenih kilometara, da đaci snime video od nekoliko minuta na kome pokazuju ili objašnjavaju aktivnost po svom izboru…

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari