Kancelarija za IT i eUpravu osvojila nagradu u Londonu 1Mihailo Jovanović nakon uručene nagrade Foto: Kancelarija za IT i e upravu

Na svečanosti koja se održala danas u sedištu Evropske banke za obnovu i razvoj, direktor Kancelarije za IT i eUpravu, Mihailo Jovanović istakao je ključan razlog koji je doprineo uspehu elektronske uprave u Srbiji – postavljanje digitalizacije za jedan od prioriteta Vlade premijerke Ane Brnabić kao i njenu odluku da formira Kancelariju za IT i eUpravu kao službu Vlade.

„Vizija i koncept digitalizacije koji sprovodi Vlada definitivno će Srbiji omogućiti da u eri četvrte industrijske revolucije iskoristi svoju šansu i postane regionalni tehnološki, naučni i kulturni lider, a informacioni sistem eInspektor, predstavlja samo jedan od primera kako je digitalizacijom Vlada Republike Srbije transformisala javnu upravu uvođenjem elektronske uprave“, izjavio je Jovanović.

On se osvrnuo i na važnost saradnje unutar Evrope, ali i regiona Zapadnog Balkana gde je istakao da je Digitalni samit Zapadnog Balkana, koji je održan u aprilu mesecu u Beogradu, dokaz da u Srbiji i regionu postoji jaka politička volja za digitalnom transformacijom celog regiona.

Regionalna razmena znanja i ideja, ali i regionalno povezivanje i omogućavanje elektronskih usluga unutar regiona, od neprocenjivog je značaja za dalji razvoj svake ekonomije, ali i regiona u celini.  Od ukupno 227 nominovanih projekata u 16 kategorija, Kancelarija za IT i eUpravu sa informacionim sistemom eInspektor plasirala se u 10 najboljih inovativnih inicijativa godine, a večeras u Londonu postigla je veliki uspeh jer je proglašena za jednu od 3 najbolje u kategoriji inovativna inicijativa godine.

U ovoj kategoriji našle su se kompanije i organizacijama koje su implementirale inovativne prakse i tehnologije u svojim proizvodima, uslugama ili procesima, što je rezultiralo značajnim poboljšanjem efikasnosti u radu.

Kako navode u saopštenju, informacioni sistem eInspektor ima za cilj da informatizuje rad sve 43 inspekcijske službe u Republici Srbiji.

„Uvođenjem ovog sistema obezbeđuje se bolja koordinacija između inspekcija, automatizacija rada inspekcijskih službi i bolja efikasnost nadzora, standardizuje se rad inspekcija i dostupnost podataka svim inspekcijama, a samim tim pojavljuje se i efekat smanjenja troškova za privredu. Prve četiri pilot inspekcije u kojima radi 831 inspektor (Sanitarna inspekcija, Tržišna inspekcija, Inspektorat za rad i Upravni inspektorat) su krenule sa korišćenjem ovog sistema još u januaru 2019. godine, a tokom jula meseca će se uključiti još 32 inspekcije“, navodi se u saopštenju Kancelarije.

Dodaju da eInspektor omogućava viši nivo efikasnosti inspekcijskog nadzora u Srbiji sa svrhom postizanja većeg nivoa primene propisa uz minimalno „inspekcijsko opterećenje“ poslovnih subjekata i omogućavanje primene savremenih evropskih i svetskih koncepata i praksi inspekcijskog nadzora.