Kinezi u Srbiji zbog kulture i hrane 1Foto: Pixabay/Igorovsyannykov

U Srbiju je u prvih sedam meseci ove godine došlo više od 970.000 turista iz inostranstva, a najveći rast u dolascima beleže Kinezi kojih je od januara do jula bilo 77.500, nekih 6.000 više nego stanovnika Bosne i Hercegovine koji su godinama bili najbrojniji.

Prošle godine u Srbiji ih je bilo više od 100.000, ali već sada je izvesno da će taj broj biti nadmašen do kraja decembra.

Od početka godine kineski turisti, prema rečima direktora Turističke organizacije Beograda Miodraga Popovića, beleže rast od 70 odsto.

„Jedan od osnovnih razloga zbog kog kineski turisti dolaze u Srbiju jeste to što im nisu potrebne vize i što poslednjih godina postoje izuzetno dobri politički odnosi između naše dve zemlje. Dolazak turista iz Kine rastao je ranije na godišnjem nivou od 1,5 do dva odsto, a sada u prvih šest meseci imamo rast od 70 odsto“, ističe Popović.

U 2018. u svetu je, napominje, bilo 120 miliona turista iz Kine, a koliko su veliko tržište pokazuje i to što oni čine 20 odsto ukupnog svetskog prometa u turizmu. Popović kaže i da smo pogodili trenutak sa ovim pitanjem jer se upravo nalazi u Helsinkiju na sastanku Svetske organizacije gradova u turizmu koju je Kina osnovala 2012. godine. „Beograd je član od 2015, a ideja je kako na globalnom nivou pomoći promociju turizma na kineskom tržištu“, napominje Popović.

Vlasnik agencije za konsultacije u turizmu VTC Dejan Veselinov kaže da je za sve veći broj kienskih turista suštinski zaslužna promocija u inostranstvu, na sajmovima pre svega, jer tamo prilika za susrete.

„Bitna je i medijska promocija, sve reportaže, objavljeni članci na kraju daju dobar rezultat. Osim toga, bitna je i direktna preporuka, svakako da je i toga sve više. Kineski turisti dolaze najčešće u Srbiju kao deo kružne ture, gde smo mi jedna od zemalja koju posećuju i ono što im je zanimljivo jeste kultura, naši manastiri, Beograd kao siti brejk destinacija i naša hrana“, ističe Veselinov.

Georgi Genov iz organizacije hotelijera i ugostitelja HORES naglašava da je primetno sve više turista iz Kine u Srbiji, naročito u restoranima i na ulicama u Beogradu.

„Ono što ih zanima ovde jeste kultura i gastronomija, ali trenutno u saradnji sa TOS-om radimo istraživanje o zadovoljstvu kineskih turista u Srbiji. Kada se istraživanje završi imaćemo više podataka o tome šta je ono čime su oni zadovoljni, a šta treba promeniti. Za sada, uglavnom imamo pozitivne reakcije, oduševljeni su našim gostoprimstvom i to izdvajaju, jedina negativna kritika je nedostatak turističke signalizacije“, napominje Georgi Genov.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari