Foto: Asocijacija medija

Čak 55 odsto budžeta za oglašavanje u medijima odlazi na reklame na televiziji. Na drugom mestu je, kako se navodi, štampa koja ima 16 odsto udela u marketinškom kolaču, dok na internetu taj procenat iznosi 15. Oglašivači 11 odsto budžeta, od 176 miliona evra prošle godine, daju na spoljno reklamiranje, kao što su bilbordi i druge reklame na javnim prostorima, a na radio ide svega četiri odsto.

Stanje u Srbiji i Hrvatskoj je veoma slično, više od 50 odsto budžeta se sliva u televiziju, dok samo 16 odsto u obe zemlje odlazi na štampane medije. Bosna i Hercegovina je najmanje razvijena po pitanju dostupnosti informacija, a više od 70 odsto novca za reklamiranje odvaja se za televiziju.

Televizija je dominantna i u Sloveniji, Makedoniji, Crnoj Gori, Albaniji, Rumuniji i Bugarskoj.

S druge strane, najviše novca za oglašavanje ode na internet u Velikoj Britaniji, čak 60 odsto, kao i u Mađarskoj, Češkoj i Poljskoj gde je taj procenat iznad 40 odsto, dok u Nemačkoj iznosi 37 odsto. Interesantno je da je u Nemačkoj televizija na trećem mestu, odnosno 23 odsto budžeta se izdvaja za ovu vrstu medija.

Jedina od analiziranih zemalja u kojoj su štampani mediji na prvom mestu jeste Austrija, gde oglašivači odvajaju 40 odsto svojih marketinških budžeta.

U ovoj studiji Asocijacije medija analizirano je tržište sedam zemalja u regionu i sedam zemalja Evropske unije.