Automobil direktora Koridora Srbije u nesreći kod Doljevca Foto: Danas

OJT je zatražio da se vozač proglasi krivim za „teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja“ i osudi na zatvorsku kaznu od najmanje pet godina, kao i da mu se izrekne mera zabrane upravljanja motornim vozilom od pet godina. Tužilaštvo je naložilo održavanje glavnog pretresa pred Osnovnim sudom u Nišu na kojem bi, između ostalog, bili pregledani i snimci bezbednosnih kamera sa naplatne rampe u Doljevcu.

U optužnom predlogu je navedeno da je vozilo kojim je upravljao Dejan S. „ušlo u kanal za naplatu putarine broj 3“ nedozvoljenom brzinom od 93 kilometra na sat, pošto je dozvoljena brzina 60 kilometara na sat, o čemu na tom mestu postoji saobraćajni znak. Ono je svojim prednjim delom udarilo u zadnji deo „opel astre“, čiji je vozač čekao da plati putarinu, A koja se “od siline udarca” odbila napred i svojim prednjim delom udarila u zadnji deo „folcvagen pasata“, koji je upravo napuštao naplatnu rampu po plaćenoj putarini. Babić, koji je u nesreći teško povređen, sedeo je na zadnjem sedištu „škode super b“.

OJT je, inače, optužni predlog objavilo na svom veb sajtu, ali su u njemu zatamljeni brojni podaci, među kojima i imena svih aktera vezanih za događaj- od osumnjičenih, preko svedoka, veštaka i advokata, do povređenih i poginule Gligorijević, te se deo njih može identifikovati samo posredno, preko podataka koji su ostali vidljivi. U optužnom predlogu su zatamljene i registarske oznake automobila koji su izazvali nesreću ili su oštećeni u njoj.

MUP je izdao zvanično saopštenje o ovoj nesreći posle više od 24 časa nakon što se ona dogodila. I vozač Dejan S. uhapšen je dan nakon nesreće, ali mu nije određen pritvor jer je sud ocenio da je isključen osnov o uticaju na svedoke, pošto je na njih već mogao da utiče tokom dana koji je proveo na slobodi.

Porodica Stanike Gligorijević početkom ovog meseca zatražila je da se hitno objavi snimak nesreće i konačno utvrdi da li je Babić vozio taj automobil. Na konferenciji za novinare Pokreta slobodnih građana (PSG) u Beogradu članovi porodice izrazili su sumnju da je vozilom upravljao sam Babić, a ne njegov vozač Dejan S, kako je zvanično saopšteno.

Predsednik PSG Sergej Trifunović prethodno je kazao da je, prema saznanjima koje ima, posle nesreće „šest  ili sedam ljudi vadilo Babića sa mesta vozača i prebacivalo ga na zadnje sedište“. On je ocenio da su snimci sa naplatne rampe Doljevac, na kojima se vidi da nakon nesreće sa vozačevog mesta izlazi Dejan S, a koje su objavili pojedini mediji, „samo loša montaža iza koje stoji BIA“.

Babić je dan nakon nesreće saopštio da podnosi neopozivu ostavku na mesto v.d. direktora „Koridora Srbije“, uprkos tome što „nije vozio“, jer je, kako je naveo u saopštenju, „za njega kao čoveka sasvim dovoljno to što je izgubljen ljudski život“. Međutim, prema podacima Agencije za privredne registre, Babić je i danas zastupnik „Koridora Srbije“, a prema sajtu ovog preduzeća on i dalje obavlja funkciju v.d. direktora. Njegova ostavka će biti pravno validna kada je usvoji Vlada Srbije, što se još uvek nije dogodilo.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je pre dvadeset dana „obećao“ da će, kako je rekao, učiniti sve što je u njegovoj moći da mediji dobiju snimak nadzornih kamera sa naplatne rampe Doljevac u vreme kada se dogodila nesreća i indirektno potvrdio zvaničnu verziju događaja. On je za „Glas Amerike“ kazao da  je video taj snimak, i da je  on „užasan“, ali nije objasnio po kom osnovu je imao uvid u njega.

Povezani tekstovi